AQ Elteknik AB förvärvar Anton Johanssons Rostfria Verkstads AB

AQ Elteknik AB har, den 30 juni 2015, tecknat avtal med Mats Flood Produktion AB om att köpa 100 % av aktierna i Anton Johanssons Rostfria Verkstads AB. Köpeskillingen är 5,8 MSEK och förvärvet genomförs som en kontantaffär.

Övertagande av verksamheten kommer att ske den 1 juli 2015.

Anton Johanssons Rostfria Verkstads AB tillverkar komponenter i rostfritt stål till kunder med särskilda och unika krav, t.ex. för laboratorie- och medicinteknikindustrier. Bolaget har en omsättning på ca 30 MSEK och har 24 anställda.

”Anton Johanssons Rostfria Verkstads AB tillverkar komponenter i rostfritt stål och är ett utmärkt komplement till verksamheten i AQ Elteknik. Vi har en del gemensamma kunder och tillsammans har vi möjligheten att erbjuda våra kunder kompletta enheter med både mekanik och elektronik” säger Tobias Hammar, VD i AQ Elteknik.

Koncernchef:                        Claes Mellgren                      070-592 83 38

VD i AQ Elteknik:                  Tobias Hammar 070-439 40 38

AQ är en ledande leverantörer till krävande industrikunder och är noterat på AktieTorget.

Koncernen består av rörelsedrivande bolag som var och ett utvecklar sin speciella kompetens och i samarbete med övriga bolag, strävar efter att erbjuda kostnadseffektiva lösningar i nära samarbete med kunden.

AQ har ca 3 900 anställda i Sverige, Bulgarien, Estland, Indien, Italien, Kina, Litauen, Mexiko samt Polen. År 2014 hade AQ en omsättning på 2,6 miljarder SEK.

AQ har högsta kreditvärdighet AAA.