Aqilles Invest ökar förvärvstakten och rekryterar Martin Linde som ny VD

Report this content

Aqilles Invest skapar ett eget ”dream team” för att fokusera mer på tillväxt och förvärv. Grundaren Anders Holm lämnar VD-uppdraget vidare till Martin Linde för att själv kunna fokusera på nyförvärv. Linde kommer närmast från Abdon Mills Norden, en livsmedelskoncern med 400 anställda och ca 600 MSEK i omsättning, där han varit VD. Martin Linde har lång och bred erfarenhet av ledarskap och affärsutveckling inom ett flertal olika företag. Han har dessutom själv varit kund till Qeep Consulting, ett av Aqilles dotterbolag, när han arbetade för Atria.

- Det känns tryggt att nu lämna VD-rollen till Martin Linde. Martin har en gedigen erfarenhet av att leda stora mångfacetterade organisationer med fokus på både försäljning och produktion, vilket passar Aqilles bra. Genom Martin förstärker vi ytterligare vårt team på Aqilles Invest och vi är mycket nöjda med rekryteringen, säger Anders Holm.

- Genom att Anders Holm nu lämnar det operativa VD-uppdraget kommer Aqilles Invest att kunna öka tillväxten. Johnny Dahlberg, medgrundaren till Aqilles Invest kommer tillsammans med Anders att fokusera på att bygga de befintliga verksamheterna med hjälp av kompletterande förvärv och etableringar, säger Bengt Gerger, styrelseordförande i Aqilles Invest.

Aqilles Invest omsätter idag drygt 500 MSEK och har ambitionen att växa både organiskt och via förvärv.

- Vi har kapitalstarka investerare och kommer satsa offensivt för bolagets vidare utveckling, säger Anders Holm, avgående VD i Aqilles Invest.

-Jag är mycket glad över förtroendet och utmaningen. Jag drivs av att bygga och utveckla verksamheter och för att utvecklas som företag krävs ett modernt ledarskap och en effektiv organisation. De värderingar som Aqilles Invest står för stämmer väl överens med mina egna och jag har redan sett kraften i att använda Qeep metodiken för att skapa resultat, säger Martin Linde, tillträdande VD i Aqilles Invest.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Holm, avgående VD Aqilles Invest

tel 0703-104317, e-mail: anders.holm@aqilles.com

Martin Linde, tillträdande VD Aqilles Invest

tel 0706-730968

Ebba Åsly Fåhraeus, Kommunikationschef Aqilles Invest

tel 0734-000433, e-mail: ebba.asly.fahraeus@aqilles.com

Om Aqilles Invest

Aqilles Invest, fd Qeep Group, tillför helhjärtat engagemang och kapital i mindre och medelstora onoterade bolag med potential för nya resultatnivåer och tillväxt. Bland portföljbolagen finns Qeep Consulting, Motala Train, Motala Verkstad, Joblink och Ceres i Skåne.  Mer information finns på www.aqilles.com.

Taggar: