Aquasol först med skräddarsydd design av solfångare

Uppvärmning med solenergi är inte bara ekonomiskt och bekvämt.
Den svenska tillverkaren Aquasol AB visar att det också kan vara snyggt!
Företaget är ensamt om att erbjuda solfångare som kan anpassas utseendemässigt – både när det gäller färg och storlek.

Att installera ett miljövänligt och ekonomiskt solvärmesystem – med solfångare på husets tak eller intill – har ibland mött motstånd av utseendeskäl. Aquasols lösningar och möjligheter att ”skräddarsy” solpaneler har därför tagits emot med stort intresse på marknaden. Kunden kan helt enkelt välja solpaneler i en färg som passar till husets/takets färg – och även beställa dem i önskad storlek.
Aquasol är ensam om att kunna erbjuda designade lösningar.
– Standardfärgen på solpanelerna är svart. Men många har frågat efter paneler i annan färg och då har vi tagit fram några alternativ. Dessutom erbjuder vi solpaneler med de mått som kunden önskar. Kunderna är mycket intresserade av våra skräddarsydda lösningar, säger Susanne Andersson, vd på Aquasol.

Falurött eller koppar?
Företaget erbjuder sju olika färger, förutom den svarta: vit, ärggrön, mörkgrå, silvermetallic, tegelröd, faluröd och koppar.
Möjligheten till färganpassning finns på alla standardmodeller av Aquasol Big AR och Aquasol Long AR i storlekarna 2 m2 till 13 m2.
Aquasol AB – med bas i Örebro – är ensam i Sverige om att tillverka plana solfångare och man lämnar en unik 15 års trygghetsgaranti på produkterna.
Företaget tillhör landets ledande leverantörer av solvärmesystem och produkterna, som är P-märkta, har uppmärksammats stort. Bland annat installerades Aquasols solfångare vid renoveringen av en lada i SVT:s populära tv-serie ”Sommartorpet” med Ernst Kirchsteiger förra året. Dessutom har en Råd och Rön-undersökning utsett Aquasol-lösningen till ”Bäst i test”.

Bildtext 1:
Skräddarsydda solpaneler är svenska tillverkaren Aquasol ensam om. Så här snyggt blev det i kvarteret Jöns Ols i Lund.

Bildtext 2(Färgpaletten):
Aquasol erbjuder, som första tillverkare, möjligheten att färganpassa solpanelerna till huset. Förutom standardfärgen svart finns sju färger som tillval

För frågor och mer information om Aquasols solvärmesystem, välkommen att kontakta vd Susanne Andersson på tfn 019-16 56 90 eller 070-614 85 42. Komplett info finns också på hemsidan www.aquasol.se