Aragon nyanställer

Report this content

Aragon nyanställer Som ett led i Aragons fortsatta satsning på Health Care-sektorn har vi anställt följande personer: Erik Kinnman, läkare och med. dr. med mångårig erfarenhet från läkemedels- industrin, har anställts som förvaltare av Aragon Fonders kommande Health Care-fond. Erik Kinnman börjar den 2 oktober 2000. Maarten de Château, läkare och med. dr. samt forskare vid Uppsala Universitet, har anställts som Health Care-analytiker med början den 1 november 2000. Jonas Linderoth, f n mäklarchef på Börsinsikt, har anställts till en ny tjänst "Health Care Sales" för bearbetning av svenska och utländska institutioner. Jonas Linderoth börjar den 1 november 2000. Henrik Johnels, har anställts som editor på analysavdelningen med början i mitten av september. Stockholm 2000-09-14 För mer information kontakta: Christer Villard, verkställande direktör Tfn 08-791 35 00 E-post cvillard@aragon.se Aragon arbetar med aktiehandel, kapitalförvaltning, fonder, garantiprodukter och corporate finance. Vi bevakar de flesta bolagen på Stockholmsbörsen. Våra analyser tar särskilt fokus på tillväxtbranscherna Health Care (läkemedel, medicinteknik, bioteknik) och TIME (telekom, information, media, entertainment). Vi är drygt 140 medarbetare och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Kalmar, Växjö, Halmstad och Helsingborg. Huvudägare i Aragon är Länsförsäkringsbolagen, LKAB och Bonniergruppen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/14/20000914BIT00780/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/14/20000914BIT00780/bit0002.pdf