Arbetsförmedlingens arbetsgivarpodd spelar in i Kallinge

Report this content

När Arbetsförmedlingen satsar alltmer på digitala tjänster ingår självklart även en jobbpodd och en arbetsgivarpodd. Syftet med arbetsgivarpodden är att motivera, inspirera och informera. Fredag den 6 april spelas ett avsnitt in med Kockums Maskin i Kallinge. I avsnittet tipsar företaget hur man som arbetsgivare förbereder en bra introduktion inför en praktikant eller en ny medarbetare.

Via samarbetet med Arbetsförmedlingens projekt Ung Framtid har Kockums Maskin börjat använda ”verktyget” Bra uppstart som är en samling tips från arbetsgivare. Det handlar bland annat om hur arbetsgivaren kan förbereda sig grundligt, vara tydlig mot den som är ny på arbetsplatsen och gärna involvera hela arbetsplatsen så går det ofta smidigt.

I poddintervjun medverkar arbetsgivaren, Ellinor Wassberg, programledare för arbetsgivarpodden och Jennie Wennerhav, arbetsförmedlare i Blekinge.

• Att få tips och information från andra arbetsgivare via podden är ett smidigt sätt som arbetsgivare uppskattar, säger Ellinor Wassberg, programledare för arbetsgivarpodden.

Arbetsförmedlingens arbetsgivarpodd startade i april förra året och ett nytt avsnitt släpps varannan onsdag. Du hittar den där du vanligtvis lyssnar på poddar och på www.arbetsformedlingen.se/arbetsgivarpodd.

Media är välkomna att träffa podd-deltagarna och meddela gärna i förväg till jennie.wennerhav@arbetsformedlingen.se

Tid: Fredag 6 april klockan 11.30
Plats: Kockums Maskin, huvudkontoret. Kockumsvägen 11, Kallinge

Information: Ellinor Wassberg, programledare för arbetsgivarpodden Arbetsförmedlingen, 010-488 1923