Arbetsförmedlingen i Värnamo flyttar till nya lokaler

Report this content

Arbetsförmedlingen i Värnamo flyttar till nya lokaler efter årsskiftet. Från och med den 10 januari är besökare välkomna till Arbetsförmedlingen på Expovägen 6 i Värnamo.

Den 10 januari slår Arbetsförmedlingen upp portarna till sina nya lokaler på Expovägen 6 i Värnamo. Anledningen till flytten är bland annat att nuvarande lokaler inte uppfyller verksamhetens behov, exempelvis när det kommer till utrymme, tillgänglighet och användningsytor.

- De nya lokalerna erbjuder bättre tillgänglighet och attraktiva ytor för exempelvis jobb- och utbildningsmässor. Jag ser fram emot många givande möten i våra nya lokaler, mellan arbetssökande och arbetsgivare och med våra många samarbetspartners, kommenterar Johanna Buchalle, arbetsförmedlingschef i Värnamo.

Flytten äger rum den 8-9 januari och dessa dagar kommer Arbetsförmedlingens kontor i Värnamo att hålla stängt. Behöver man ändå komma i kontakt med Arbetsförmedlingen dessa dagar är man välkommen att kontakta kundtjänst på telefon 0771-416416 eller Arbetsförmedlingen i Gislaved. Från och med den 10 januari kommer öppettiderna att vara desamma som tidigare, dvs. måndag och onsdag kl. 10-16 och tisdag, torsdag och fredag kl. 10-13.

- Jag vill välkomna våra kunder, samarbetspartners och andra intresserade att besöka oss i våra nya lokaler. Samtidigt vill jag passa på att tipsa om att man idag kan skriva in sig via webben och sköta många av sina ärenden bekvämt från sitt hem, säger Johanna Buchalle.

Arbetssökande med e-legitimation kan numera skriva in sig vid Arbetsförmedlingen på webben. Många ärenden kan idag lösas via telefon, e-post, kundtjänst eller via Min sida.

- Om vi ska kunna erbjuda ett fördjupat stöd och förbättra den individuella servicen är det bra om besöken är bokade i förväg. Det ger en högre kvalité på mötet, förklarar Johanna Buchalle.

Arbetsförmedlingen planerar att hålla en invigning i slutet av januari. Mer information om detta kommer.

För kommentarer:
Johanna Buchalle, arbetsförmedlingschef Värnamo, 010- 488 83 33