Så blir arbetsmarknaden 2018

Med anledning av Arbetsförmedlingens nya prognos för 2018 arrangeras en lokal prognospresentation för Finnveden med omnejd. I riket liksom på lokal nivå har kompetensförsörjningsfrågan under lång tid blivit allt hetare, samtidigt som en stor del av den lediga arbetskraften inte haft den kompetens som efterfrågas.

Arbetsförmedlingen samlar andra offentliga aktörer och intressenter för att presentera arbetsmarknadens utveckling i Jönköpings län under det kommande året – arbetslöshet, efterfrågan och sysselsättning, och dess konsekvenser för näringslivet och det offentliga.

Integration är en av de viktigaste utmaningarna på arbetsmarknaden just nu. Under presentationen ges fördjupningar och exempel av Tommy Josefsson, Jönköping University, och Bo Gustafsson, Sävsjö kommun.

Arbetsförmedlingens prognos för 2018 finns tillgänglig på www.arbetsformedlingen.se redan dagen före, den 13 december.

Plats: Gummifabriken, Värnamo
Tid: torsdag 14 december kl. 8.30-11.30

8.30-9 Kaffe
9-9.45 Arbetsmarknadsutsikterna i Jönköpings län 2018 – Ida Karlsson, arbetsmarknadsanalytiker