Växjölöftets jobbmässa fyller Fortnox Arena

Report this content

Torsdagen den 16 februari fylls Fortnox arena i Växjö med drygt 100 företag och utbildningssamordnare. Under fyra timmar erbjuds speedintervjuer, ”vässa ditt CV”, utbildningsinformation och tillfälle att skapa kontakter med lokala företag och arbetsgivare. En fantastisk möjlighet för besökare att söka jobb, direkt på plats.

Växjölöftets jobb- & utbildningsmässa är en gemensam satsning från Arbetsförmedlingen, Växjö kommun och det lokala näringslivet, en del i samverkansprojektet Växjölöftet. Mässan arrangeras för första gången i gemensam regi och syftet är att skapa en mötesplats för arbetssökande, arbetsgivare och utbildningssamordnare.

- Det är avgörande för utvecklingen i vår region att arbetsgivarna hittar rätt medarbetare och att växjöbor ges möjlighet att träffa sin framtida arbetsgivare. Vi tror på formen av mötesplats och har som ambition att utveckla mässan till ett årlig återkommande event, säger Greg Golding Arbetsförmedlingschef i Växjö.

Inbjudan har gått ut till samtliga personer som är inskrivna på Arbetsförmedlingen Växjö. En personlig inbjudan har skickats till alla elever i årskurs tre på Växjö kommuns gymnasieskolor. Mässan har även marknadsförts till olika målgrupper i Kronobergs län.

- Mässan ser ut att bli en succé med många anmälda företag. Växjölöftet erbjuder en mötesplats för arbetsplatser som vill växa, utbildare som vill stärka arbetskraften och växjöbor som vill arbeta, säger Oliver Rosengren, kommunalråd och ordförande i Växjölöftets styrgrupp.

Information Växjölöftets jobb- & utbildningsmässa: http://www.vaxjo.se/jobbmassan

För kommentarer:

Greg Golding, arbetsförmedlingschef Växjö, 010-487 29 83