En dag med filmbranschen i fokus

Report this content

Arbetsförmedlingen Kultur Media, StDH/Stockholms konstnärliga högskola och Teaterförbundet för scen och film arrangerar tillsammans en arbetsmarknadsdag för filmbranschen. Där ges film- och produktionsbolagen möjlighet att träffa filmarbetare som letar uppdrag.

– Vi ger produktionsbolagen en möjlighet att på ett effektivt sätt träffa filmarbetare till kommande produktioner. Med arbetsmarknadsdagen har vi skapat en arena där tillfälle ges till nya kontakter som kan leda till nya samarbetsmöjligheter, säger Philippa Wallér, nationell branschstrateg på Arbetsförmedlingen Kultur Media.

Det är tredje året i rad som arbetsmarknadsdagen för filmarbetare arrangeras. Tidigare år har varit lyckosamma och skapat många möten och kontakter.

Arbetsmarknadsdagen bjuder på pitchar, föreläsningar och inte minst massor av kontaktmöjligheter. På plats finns filmbolag, branschorganisationer, Konstnärsnämnden och många fler. De möter inskrivna vid Arbetsförmedlingen Kultur Media, avgångsstudenter från StDH samt medlemmar i Teaterförbundet för scen och film.

Dagen bjuder även på föreläsningar med bland andra Konstnärsnämnden och Anna Carlson, Teaterförbundets ordförande, som pratar om #MeToo. På programmet finns även något som rör Guldpalmvinnaren The Square samt ljus- och ljuddesign inom film-/tv-/rörlig bild-produktion.

– I filmbranschen får många jobb via kontakter. Därför vill vi skapa nya mötesplatser för filmarbetare. Vi vill att arbetsmarknadsdagen ska vara en inspirerande dag där man kan träffa flera viktiga aktörer i branschen, säger Eleonor Fahlén, Teaterförbundets regionala skyddsombud på filmområdet.

Välkommen!

Dag: torsdag 7 december
Tid: kl. 9–15.30,
Plats: Stockholms dramatiska högskola, T-huset, Valhallavägen 193 i Stockholm