Nytt konstnärsmöte i Göteborg

Report this content

Nu skapar Länsstyrelsen Västra Götaland och Arbetsförmedlingen Kultur Media åter en mötesplats där potentiella uppdragsgivare ges möjlighet att knyta kontakter med konstnärer och designers med inriktning mot offentlig utsmyckning. 20 konstnärer och lika många uppdragsgivare möts i årets portfoliovisning.

Konstnärer, konsthantverkare och designer presenterar sig själva och visar exempel på hur deras verk kan ändra intryck, sätta mer färg på och bidra till mer trivsamma offentliga miljöer.

– Från länsstyrelsens sida vill vi stödja sysselsättningen och kulturen i länet och ser detta som en möjlighet att öppna en mötesplats för kulturarbetare och potentiella uppdragsgivare, säger Lisbeth Schultze, tillförordnad landshövding.

Det är andra gången som Länsstyrelsen Västra Götaland och Arbetsförmedlingen Kultur Media samarrangerar en portfoliovisning. Premiären, i mars 2015, visade sig vara ett vinnande koncept som spridits till många andra länsstyrelser i landet.

– Det är numera ett inarbetat koncept med portfoliovisningar på residensen bland annat i Örebro, Luleå och Linköping. Det stora intresset visar att det finns ett behov av att skapa nya neutrala mötesplatser för arbetsgivare och konstnärer att hitta varandra, säger Tiina Zizanis, chef för Arbetsförmedlingen Kultur Media Väst.

Media är välkomna att träffa konstnärer och uppdragsgivare!

Dag: torsdag 23 mars
Tid: 9.40–14.00, portfoliovisningarna sker i två pass 10.00–11.15 och 11.45–13.00. Därefter lunchmingel.
Plats: Hörsalen, Länsstyrelsen Västra Götaland, Stora Badhusgatan 2b, Göteborg

Kommentarer och mer information: Mikael Cullberg, länsstyrelsen, 010-224 43 23
Tiina Zizanis, Arbetsförmedlingen Kultur Media, 010-487 54 11
Jannika Nordwall, Arbetsförmedlingen Kultur Media, 010-487 24 84