Rekryteringsträff i Kumla 4/2 med 13 arbetsgivare och minst 300 lediga jobb

Report this content

Nu på måndag 4 februari kl 16–18 arrangerar Arbetsförmedlingen, Kumla kommun och Kumla Promotion en rekryteringsträff i Folkets hus med 13 arbetsgivare som behöver rekrytera inför sommaren och till ordinarie tjänster. De har tillsammans minst 300 lediga jobb inom vård och omsorg, kriminalvård, djurvård, pedagogik, fastighetsskötsel, parkarbete, handel, restaurang, industri, transport och lager. I Örebro län arrangerar Arbetsförmedlingen tre jobbmässor den närmaste tiden.

– Våra rekryteringsträffar är populära hos både arbetssökande och arbetsgivare och brukar dra mycket folk. Förra årets träff lockade drygt 400 besökare, säger Linus Larsson,  arbetsförmedlare i Kumla.

De arbetsgivare som deltar är Kumla kommun (flera förvaltningar), Kumla bostäder, Kriminalvården, Ica Maxi Kumla, Lill-annas, Björks buss, Sveas, Kumla Golfklubb, Svenska kyrkan i Kumla, Shell 7-eleven, Anicura, Rätt bemanning. Deltar gör även Nyföretagarcentrum.

– Antalet tjänster är grovt uppskattat minst 300 eftersom  kommunen och Kriminalvården söker så många semestervikarier. Men det arbetsgivarna har inte bara sommarjobb utan även ordinarie tjänster, säger Linus Larsson.

Ett gott råd till besökare är att ta med sig några exemplar av sitt cv med tydliga kontaktuppgifter och gärna foto på sig själv. Då kan man söka jobbet direkt på plats och öka sina chanser att bli ihågkommen i vimlet.

– En sån här mässa har stor betydelse. Man kan möta arbetsgivare med ett uttalat rekryteringsbehov öga mot öga under enkla förhållanden. Det är ett jättebra sätt för både arbetsgivaren och den som söker jobb att skapa sig en bild av varandra, säger Linus Larsson.

Kommande jobbträffar i Örebro län

5/2 Rekryteringsmässa Kumla, kl 16.00–18.00. Folkets hus Kumla, Skolvägen 12, lokal Husaren. www.arbetsformedlingen.se/aktivitet?id=24979#

12/3 Rekryteringsmässa Askersund, kl 16.30- Sjöängen, Askersund. www.arbetsformedlingen.se/aktivitet?id=24980

6/3 Jobbmässan Conventum Arena Örebro, kl 11–16. Conventum Arena, Fabriksgatan 26-28 . www.orebro.se/omsorg--stod/pengar--bidrag/jobb--arbetsmarknad/jobbmassan.html

Mer information om sommarjobb

www.arbetsformedlingen.se/sommarjobb

För kommentarer:  Linus Larsson,  arbetsförmedlare i Kumla, 010–487 29 37

Presskontakt: Mattias Bengtsson Byström, pressekreterare, 072–467 44 45

Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa.
Ring oss på 0771-60 00 00 eller besök närmaste arbetsförmedling.