ICA söker 250 lagerarbetare till Helsingborg

Report this content

Nu rekryterar många arbetsgivare säsongspersonal, bland annat ICA DE Helsingborg som söker cirka 250 lagermedarbetare för säsongsanställningar. Onsdag 6 mars är det rekryteringsträff på Arbetsförmedlingen i Malmö. På träffen informerar arbetsgivaren om tjänsterna och snabbintervjuar. För att delta ska man föranmäla sig.

Tjänsterna är både hel- och deltid från slutet av april till slutet av augusti. I arbetsuppgifterna ingår truckkörning, hantering av tomgods, orderexpediering på alla avdelningar och iordningställande av gods. Kundfokus och gärna intresse att utveckla verksamheten efterfrågas också.

Man måste vara beredd på att ta sig till arbetsplatsen för egen hand eftersom det saknas allmänna kommunikationer.

Tjänsterna söks via denna länk (Recruto)

Tid: Onsdag 6 mars klockan Plats: Arbetsförmedlingen, Föreningsgatan 35, Malmö (gamla Konserthuset)

Media är välkommen att delta på träffen onsdag 6 mars klockan 10 eller 10.30 på Arbetsförmedlingen, Föreningsgatan 35, Malmö (gamla Konserthuset)

Fakta: ICA DE Helsingborg är ICAs modernaste fullsortimentlager med en avancerad automationsprocess. Under 2014 och 2015 expanderade lagret med 34 000 kvm till en totalyta på ca 100 000 kvm, vilket motsvarar 14 fotbollsplaner i internationella mått. DE Helsingborg förser runt 700 butiker i sydvästra Sverige med ett regionalt sortiment. Antal anställda är ca 1200.

För information: ICA DE rekrytering.helsingborg@ica.se
Jacqueline Åhgren, arbetsförmedlare, Arbetsförmedlingen i Malmö,  010-487 08 45