ICA söker 400 säsongsarbetare till lager i Helsingborg

Det är bra efterfrågan på Skånes arbetsmarknad. Ett företag som rekryterar är ICA DE Helsingborg som söker cirka 400 lagermedarbetare för säsongsanställningar. Måndag 19 mars är det rekryteringsträff på Arbetsförmedlingen i Malmö. På träffen informerar arbetsgivaren om tjänsterna och snabbintervjuar. För att delta ska man föranmäla sig.

Tjänsterna är både hel- och deltid. I arbetsuppgifterna ingår truckkörning, hantering av tomgods, orderexpediering på alla avdelningar och iordningställande av gods. Önskvärda egenskaper är stort kundfokus och gärna intresse att utveckla verksamheten.

Man måste också kunna ta sig till arbetsplatsen för egen hand eftersom det saknas allmänna kommunikationer.

Intresserade kan anmäla sig till jacqueline.ahgren@arbetsformedlingen.se

Media är välkommen att delta på träffen måndag 19 mars klockan 10 eller 13 på Arbetsförmedlingen Kultur, Kungsgatan 6, Malmö (ingång till ljusgården), vån 3

Fakta: ICA DE Helsingborg är ICAs modernaste fullsortimentlager med en avancerad automationsprocess. Under 2014 och 2015 expanderade lagret med 34 000 kvm till en totalyta på ca 100 000 kvm, vilket motsvarar 14 fotbollsplaner i internationella mått. DE Helsingborg förser runt 700 butiker i sydvästra Sverige med ett regionalt sortiment. Antal anställda är ca 1200.

För information: Morgan Magnusson, rekrytering och introduktionsansvarig, ICA Sverige AB, 073-765 12 90
Jacqueline Åhgren, arbetsförmedlare, Arbetsförmedlingen i Malmö,  010-487 08 45
Presskontakt: Lena Lithner Soutkari, Arbetsförmedlingen 010-486 9720