Jobbmässa i Malmö för besöksnäringen

Nu finns ett stort behov av personal inom besöksnäringen och torsdag 11 november är det rekryteringsmässa på Arbetsförmedlingen i Malmö.  Cirka 20 arbetsgivare från sydvästra Skåne söker personal. Jobben de erbjuder riktar sig både till personer med erfarenhet, men det finns också tjänster som inte kräver så mycket förkunskaper.

Besöksnäringen omfattar hotell, restaurang, turism och handel och arbetsgivarna söker bland annat kockar, serveringspersonal, restaurangbiträden, hotellstädare, hotellreceptionist, medarbetare till konferens och möten, butikssäljare, nattportier, frukostvärd/värdinna, aktivitets- och lekledare, cafébiträde, bartender, hovmästare, eventjobbare (roddare/tekniker) med flera.

-          Det finns ett stort personalbehov i branschen och det är positivt att kunna erbjuda möjlighet för arbetsgivare att på plats möta intresserade kandidater, säger Tina Hasselström, arbetsförmedlare i Malmö.

Eftersom pandemin fortfarande pågår är det viktigt att alla som besöker rekryteringsmässan tar hänsyn. Antalet besökare kommer anpassas utifrån lokalen och det kan alltså bli lite kötid beroende på hur stort intresset är

Tid: Torsdag 11 november kl 13-15

Plats: Arbetsförmedlingen, Föreningsgatan 35, Malmö.

Media är välkommen att delta, men pga pandemin kontakta isåfall Presstjänsten 010-486 1000 eller press@arbetsformedlingen.se

Några av företagen som deltar (med reservation för sena ändringar):
Quality Hotel View Hyllie. Clarion Hotel Malmö Live, Lidl, McDonalds, Hotel Garden, Duxiana Hotel, Disgusting Food Museum, Helsingburger, Bauhaus. Restaurang Costi, Skåne Catering, Grand Hotel, Hotel Lundia, Folkets Smör& Bröd, Gastel Bakery Salad and Streetfood Quality Hotel The Mill, Restaurang La Cusina, Hotel First Jörgen Kock, Scandic Hotels representerar sju hotell i Malmö/Lund,  Eventbolaget LEC, Ystad Saltsjöbad, MJs med flera.