Jobbmässa i Malmö med många lediga tjänster

Trots osäkert läge på arbetsmarknaden behöver många anställa.  Torsdag 8 december söker cirka 20 rekryterings- och bemanningsföretag personal inom flera branscher på Arbetsförmedlingen i Malmö. För den som vill arbeta norrut finns lediga jobb som bland annat rörsvetsare, systemutvecklare och maskinreparatör.

Arbetsförmedlingen hoppas att ett särskilt event för bemannings- och rekryteringsföretagen är en fördel för både arbetsgivare och arbetssökande.

– Bredden på jobben gör att det är en ingång för den som är ny på arbetsmarknaden, men innebär också nya möjligheter för de som har utbildning och erfarenhet säger Tina Hasselström, arbetsförmedlare i Malmö.

Tid: Torsdag den 8 december, klockan 10-12

Plats: Arbetsförmedlingen, Föreningsgatan 35 i Malmö.

Media är välkommen att delta.

Företagen söker bland annat solcellsmontörer, lokalvårdare, svetsare, bygghantverkare, dansktalande kundtjänstmedarbetare, personliga assistenter, personal till restaurang, hotell, mässor/event, undersköterska/vårdbiträde till hemvården, trädgårdsarbetare, lagerarbetare, mekaniker samt montörer.

Företag som deltar (reservation för sena ändringar):
A-Karriär, ArbetsCentralen, Barona, Boost Technical Power, Clustera, EnRival FRAM Bemanning Region Syd, Gigstep, HAGA Rekrytering, Ikett Personalpartner, JobandTalent, Jobbklar, Jobbpunkten, Merit bemanning, Nordisk kompetens, Restaurangassistans, Tranpenad, Veterankraft AB, Wikan Personal, Workfind