Jobbmässa med skånska arbetsgivare och Northvolt

Dags igen för rekryteringsmässor efter pandemistiltjen. Onsdag 15 februari finns cirka 30 arbetsgivare på Arbetsförmedlingen i Malmö. De erbjuder jobb både direkt och till sommaren. Arbetsplatserna finns främst runt om i Skåne, men även Northvolt och Skellefteå kommun är på plats.

-Det är en stor bredd på branscher, jobb och kompetenskrav. Vissa tjänster kräver utbildning och erfarenhet, men för andra räcker intresse och vilja att lära sig arbetsuppgifterna, säger Tina Hasselström, arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen i Malmö.

Tid: Onsdag den 15 februari kl. 10-13

Plats: Arbetsförmedlingen, Föreningsgatan 35, Malmö

Media är välkommen.

Arbetsgivare som deltar (reservation för sena ändringar)

Kriminalvården: Berättar om hur det är arbeta på Kriminalvården och om utbildningen till Kriminalvårdare. Söker även sommarjobbare. Nästan alla sommarvikarier erbjuds även en fortsättning, och matchar  arbetsgivare och arbetstagare fyller Kriminalvården på med en betald utbildning.

Malmö Stad:Funktionsstödsförvaltningen Söker personer som har erfarenhet av vård och/eller socialt arbete.

Hälsa-, vård och omsorgsförvaltningen Söker Undersköterskor och Vårdbiträden till hemtjänst, korttidsboenden, demensboenden och dagverksamhet.

First camp Sibbarp: Söker Lokalvårdare till sina stugor, servicehus samt andra faciliteter. Svenska eller engelska.

Svalövs kommun: Söker personer för jobb inom Vård och omsorg samt LSS.

Nobina: Söker Bussförare med D-kort samt YKB bevis. Söker även Bussmekaniker inriktning elbussar. Marknadsför även yrkesutbildning till Bussförare.

Rent a Tent Söker 10 st Tältmontörer till sitt lager i Malmö. Vi kan erbjuda ett fysiskt och roligt säsongsjobb från april till oktober eller ett sommarjobb under perioden juni till augusti. B-körkort är ett krav.

Bygghemma Söker Kundservicmedarbetare, Säljare samt Utvecklare (IT)

TEPE: Söker underhållstekniker med inriktning felsökning och problemlösning. Arbeta med finmekaniska detaljer. och Maskinställare med ansvar för skötsel och ordning kring maskinerna. Erfarenhet av formsprutning. Bred teknisk förståelse samt materialkännedom om plast.

LIDL: Söker Butiksmedarbetare dagligvaruhandel. Meriterande med erfarenhet.

McDonalds:Söker restaurangmedarbetare till sina restauranger i Burlöv, Löddeköpinge och på Triangeln. Ingen tidigare erfarenhet krävs. Svenska eller engelska.

Tranpenad: Framför allt medarbetare inom Lager. Meriterande om du har körkort, truckkort, erfarenhet inom lager.

Bauhaus: Söker personal till sina olika avdelningar i varuhuset på Svågertorp.

Sydassistans:Söker Personliga assistenter.

Elite Hotell Lund, Savoy Malmö, Bishops arms Savoy: Vi söker personer som är drivna, framåt, serviceminded och som har en härlig attityd och leende! Vi har reception, konferens, frukost, städ och bar.

Region Skåne, Regionservice: Söker Servicemedarbetare inom områdena lokalvård, kök och transport och post

Polisen: Informerar om arbetet som Polis samt Polisutbildningen. Behöver även rekrytera personer inom kundtjänst, växel. Är på plats med flera avdelningar inom Polisen.

Selandia Automobiler A/S: Söker Mekaniker och Platsmedarbetare. Arbete i Danmark.

Sweetspot: Söker Cafébiträden.

Malmö Stiftgårdar: Söker medarbetare till olika typer av arbeten till sina sommarkollon i Höllviken och Hästveda. Kockar, köksbiträde, simlärare, platsansvarig till kontoren, föreståndare och kolloledare.

Finnlines: Söker Sommarpersonal Servicepersonal ombord samt Fartygskockar

SIS Lunden: Söker medarbetare till LVM hem Lunden.

Bossov enterprise: Söker Grävarbetare och Byggarbetare till Danmark

Mertz Transport AB: Söker Lastbilsförare

Aryzta Bakeries: Söker medarbetare till bageri

Skurups kommun: Söker Undersköterskor och Vårdbiträden

Move By Bike: De vi söker ska sköta leveranser av gods till både företag och privatpersoner med stor lastcykel. Sortera, lasta och leverera. Användning av smartphone och GPS för kommunikation och för att hitta adresser. Man cyklar förutbestämda rutter med många stopp för leveranser. Företaget håller kläder och annan utrustning.

Aimpoint: Söker Montörer. God finmotorik och samarbetsförmåga. Sinne för detaljer. Har tålamod och är ordningssam. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav.

Statens Institutionsstyrelse Råby: Söker behandlingspedagoger, socialpedagoger, behandlingsassistenter mm.  Ungdomshem

Kävlinge kommun Söker personer som vill arbeta inom vård. Omsorg, LSS

NordicCom: Söker kundservicemedarbetare som ska arbeta mot finansbranschen, ingen försäljning. Heltid och deltid.

Northvolt: Söker Operatörer, Skiftchefer och Kvalitetstekniker

Skellefteå kommun Måltidsenheten: Söker utbildade Kockar