Många danska företag inom Life Science på rekryteringsmässa i Lund

En ny rekryteringsarena inom Life Science-branschen har etablerats i Lund och i år är fjärde året i rad som mässan anordnas. Torsdag 24 oktober är det rekryteringsmässa på Medicon Village med 36 arbetsgivare och omkring 165 lediga tjänster inom biologi, kemi och de tvärvetenskapliga fälten. Arrangörer är Arbetsförmedlingen, Medicon Village och Crossborder Öresund. En framgångsfaktor för mässan är just det långvariga samarbetet mellan arrangörerna.

Förra året lockade mässan 1 000 besökare och arrangörerna hoppas på stort intresse även i år. Företagen kommer från Skåne, Stockholm, men även schweiziska företag söker personal via Eures-rådgivare från Basel. I år är det extra många danska företag på plats.

Det samarbete som Storköpenhamn och Skåne har bedrivit sedan 2015 genom ett Crossborder Life Science-projekt har varit framgångsrikt. Det har underlättat spridningen av jobbmöjligheter för erfaren arbetskraft och nyutexaminerade.

Alla intresserade är välkomna på Life Science-mässan. Ta med cv.

Information om företag och kravprofiler finns här  (reservation för sena ändringar)

Tid: Torsdag 24 oktober klockan 10-13

Plats: Medicon Village, Scheeletorget 1, Lund

Pressträff vid caféet kl 11: Miguel Salvador, Eures-rådgivare Arbetsförmedlingen/ Crossborder Öresund och Anette Orheim, kommunikationschef, Medicon Village.

Mer information:
Anette Orheim, kommunikationschef, Medicon Village, 0703-05 7016