Utbildningsmässa i Malmö – stort behov av utbildad arbetskraft

Det råder kompetensbrist inom många olika yrkesområden. På Arbetsförmedlingens mässa i Malmö 21 april erbjuds ett varierat utbud av arbetsmarknadsutbildningar riktade mot bristyrken. Det finns möjlighet för både arbetssökande som behöver en yrkesutbildning och de som vill byta bransch.

Utbildning är väsentligt för att öka sina jobbchanser, men många känner samtidigt osäkerhet inför studier. Då finns möjlighet att ha enskilda samtal med utbildningsanordnarna på plats på mässan. Därefter kan Arbetsförmedlingen fatta beslut om det blir en utbildningsplats.

Arbetssökande från hela Skåne är välkomna och vi vet att intresset är stort, säger Anders Henricsson, sektionschef på Arbetsförmedlingen i Malmö.

Flera utbildningsföretag finns på plats inom bland annat restaurang, trädgård, naturbruk, bygg och anläggning, träteknik, industriutbildningar inriktning CNC & svets, isoleringsmontör, elteknik, installationselektriker, automationstekniker, larmtekniker, byggnadsmålare, buss, fordonsteknik, solcellsmontör, lokalvård, ingenjörsmoduler, kylmontör, lastbil och Utbildning Nord.

Tid: Fredag den 21 april klockan 10-12

Plats: Arbetsförmedlingen, Föreningsgatan 35 i Malmö.

Media är välkommen att delta.