Företag samarbetar för att hitta rätt kompetens med hjälp av Arbetsförmedlingen

Report this content

Många företag har svårt att hitta rätt kompetens i dag. Nu startar NOTE i Torsby och Inission i Munkfors ett samarbete ihop med Arbetsförmedlingen, för att hitta kompetens inom mjuklödning.

På torsdag bjuder Arbetsförmedlingen, NOTE och Inission in cirka 50 arbetssökande, som är intresserade av att jobba med mjuklödning, till en intervjudag. Företagen håller korta intervjuer med var och en och tar sedan ut tio personer. Dessa får gå en utbildning, som Arbetsförmedlingen köper enligt avtal. Målet är att de får anställning i något av företagen efter avslutad och avklarad utbildning.

– Det är en win-winsituation. Företagen får möjlighet att hitta den kompetens de behöver och arbetssökande får möjlighet att få jobb, säger företagsrådgivare Maria Starrin.

Tid och plats

Tid:                  Torsdag 12 oktober klockan 9.30- cirka 15 (avbrott för lunch)

Plats:               NOTE, Inova Park, Torsby

Massmedierna är välkomna att besöka intervjudagen. Bästa tiden är mellan klockan 9.30 och 10.30, då alla inbjudna finns på plats och företagen håller korta presentationer. Därefter hålls intervjuer löpande och deltagarna går därifrån när de intervjuats.

Maria Starrin, företagsrådgivare, Arbetsförmedlingen Norra Värmland, 010-488 62 48