Arbetsgivaralliansens ledarstipendiat Hon vill vara med och påverka

Report this content

Karin Wiborn, missionsföreståndare i Svenska Baptistförsamlingen, tilldelas Arbetsgivaralliansens ledarstipendium 2006. Hon tycker om att vara med och påverka och ser sig själv som en viktig länk mellan de förtroendevalda i styrelsen och medarbetarna på expeditionen.

– Som ledare är det min uppgift att uppmuntra initiativ och medverkan, och jag tycker det är viktigt att mina medarbetare är delaktiga i arbetet. Därför är jag glad över det erkännande av mitt arbete som Arbetsgivaralliansens ledarstipendium innebär. Karin Wiborn får ledarstipendiet därför att hon representerar ett ledarskap som bygger mer på möten och lyssnande människor emellan än förhandlingar och maktpositioner. Hon har utvecklat nya former för kyrkans budskap och arbetar för att språket i gudstjänsten och i kyrkan ska vara begripligt för gemene man. Hon har ofta hjälpt till att hitta lösningar på problem i den ekumeniska rörelsen i Sverige. Som mamma till fyra barn poängterar hon behovet av balans i livet och är en viktig förebild och inspiratör för kvinnor. Stipendiet överlämnas till Karin Wiborn i samband med Arbetsgivaralliansens stämma i Stockholm den 28 april. Tidigare ledarstipendiater: Arbetsgivaralliansens ledarstipendium delas ut till kvinnor i ledande ställning. Tidigare stipendiater är: Marita Skogum (2005), Britt-Marie Rossiter (2004), Tilde Björfors (2003), Marika Domanski Lyfors (2002), Eva Önnesjö (2001), Birgitta Notlöf (2000), Barbro Dahlbom-Hall (1999), Christina Odenberg (1998), Sofia Modigh (1997), Solveig Ternström (1996) och VictoriaAkademin (1995). Mer information: Förbundsdirektör Kenth Nauclér, Arbetsgivaralliansen, tel 070-543 10 99 Box 19143, 104 32 Stockholm Tel 08-545 912 00, Fax 08-545 912 01 svar@arbetsgivaralliansen.se www.arbetsgivaralliansen.se Arbetsgivaralliansen Ingrid Strömberg Informationsansvarig 0733-56 98 40