Arbetslivsresurs stärker sin position – förvärvar Friskare arbetsliv

Report this content

Arbetslivsresurs, ledande på att skapa hållbara organisationer genom att utveckla människor, förvärvar Friskare arbetsliv från Adecco.

”Vi ser förvärvet som strategiskt viktigt. Arbetslivsresurs stärker genom Friskare arbetsliv ytterligare sina förutsättningar att bearbeta det privata näringslivet”, säger Torsten Håkansta, VD för Arbetslivsresurs. ”Tjänsterna inom Friskare arbetsliv är attraktiva för våra kunder och kommer att komplettera Arbetslivsresurs nuvarande tjänster på ett bra sätt”, fortsätter Torsten Håkansta. Konceptet Friskare arbetsliv, som funnits sedan 2005, utvecklades vid Praktikertjänst/Rehab Station Stockholm. Helhetskonceptet omfattar tjänster riktade till arbetsgivares arbete med hälsofrågor. Friskare arbetsliv bygger på en samordningsfunktion där kunden får skräddarsydda lösningar utifrån sina behov. Kunden får hjälp att få kontroll på sin sjukfrånvaro och att hitta leverantörer som tillgodoser behov och kvalitetskrav. Med Friskare arbetsliv får kunden tillgång till ett stort tjänsteutbud som täcker det mesta som en arbetsgivare kan ha behov av inom personalutveckling, organisationsutveckling och hälsa. Kunden avlastas administration och leverantörskontakter. ”Att Friskare arbetsliv nu blir en del av Arbetslivsresurs känns som en positiv utveckling för konceptet”, säger Pontus Torstensson, affärsområdeschef inom Adecco.