• Arbetsmedicin/

Björn Rosengren rekryterar vd från hälsoföretaget Feelgood: Johannes Cullberg – ny koncernchef för Falck Arbetsmedicin

Report this content

Johannes Cullberg, fram till idag vd för börsnoterade friskvårdsföretaget Feelgood, blir ny koncernchef för rehabiliteringsföretaget Falck Arbetsmedicin. Johannes Cullberg har åtta års internationell erfarenhet inom strategisk rådgivning, detaljhandel samt hälsovård. På Feelgood har han varit anställd sedan 2005, både som operativ chef och senast som vd.

– Vi är mycket glada över att ha rekryterat Johannes Cullberg från ett av Sveriges största hälsoföretag. Han har viktig erfarenhet från branschen, säger Björn Rosengren, styrelseordförande för Falck Arbetsmedicin.

Johannes Cullberg blir ny koncernchef för rehabiliteringsföretaget Falck Arbetsmedicin, med framgångsrik verksamhet både i Sverige och i Danmark. Han tar över efter avgående vd Stefan Pettersson. Stefan Pettersson kommer att finnas kvar i företaget som heltidsarbetande styrelseledamot och arbeta med affärs- och produktutveckling.

– Jag ser fram mot att börja arbeta med Falck Arbetsmedicin som på så kort tid uppnått så stora framgångar och blivit klart branschledande med sitt koncept för att snabbt bringa ner ohälsotalen, säger Johannes Cullberg.