Arbor Cloud ökar kapaciteten för DDoS-skydd i efterdyningarna av Mirai och IoT-botnät

Report this content

Ny distribuerad arkitektur möjliggör kapacitet upp till 8 Tbit/s och säkerställer uppfyllande av ökade juridiska krav för molntjänster

Stockholm, 20 juni 2017 Arbor Networks Inc., NETSCOUT:s säkerhetsavdelning (NASDAQ: NTCT) meddelar att man har mer än fördubblat kapaciteten för Arbor Cloud från 2 Tbit/s till 4 Tbit/s, och att man vid slutet av 2017 kommer att ha fyrdubblat kapaciteten till 8 Tbit/s. Utökningen omfattar uppgraderingar av befintliga noder och införandet av mer än dussinet nya noder i Nordamerika, Europa, Asien och Sydamerika.

Genom att fördela kapaciteten för fyra gånger så många rensningscenter globalt kan attackerna lindras snabbare och närmare källan. Denna distribuerade modell gör det möjligt för kundtrafiken att stanna inom regionen och, i vissa fall, inom landet. Det ger inte bara snabbare åtgärder utan ger också ytterligare värde genom att bemöta växande hänsyn till datasekretess för molntjänstleverantörer.

”I efterdyningarna av Mirai och med fortsatt utveckling av IoT-botnät har kraven förändrats. Den här utökade kapaciteten visar på Arbors intensiva arbete med att bygga upp Arbor Cloud-verksamheten på lång sikt. Kapacitetsutökningen gör det inte bara möjligt för oss att tillhandahålla stöd för företag som förstår behovet av DDoS-skydd, utan även våra tjänsteleverantörskunder som använder sina Arbor-distributioner för att själva leverera tjänster som skapar intäkter”, säger Brian McCann, President of NETSCOUT:s Security Business Unit.

”Arbor Networks har länge varit ledande inom marknaden för hantering av DDoS-attacker och i och med detta steg visar man sitt engagemang i molnet och DDoS-hanterade tjänster i framtiden”, säger Christina Richmond, Program Director för IDC:s Security Services-forskning. ”Attackens storlek är en viktig faktor för både tjänsteleverantörer och företaget. Arbor Cloud arbetar mot båda marknaderna och med hjälp av denna distribuerade arkitektur och större skala kan de möta kundernas krav i flera år framåt.”

Arbor Cloud för företag
Arbor Cloud erbjuder företagskunder en fullt hanterad DDoS-försvarstjänst som använder de bästa metoderna, och som integreras nära lokalt DDoS-skydd och molnbaserad lindring för att skydda användarna under en nätverksattack.

Den lokala komponenten av Arbor Cloud, Arbor Networks® APS, kan distribueras som en enhetslösning eller virtuell lösning, och ger synlighet i trafik som kommer in i nätverket, och tillhandahåller ständigt aktiv identifiering och lindring av DDoS-attacker. Den lokala komponenten kan hanteras av Arbor som en del av en fullt hanterad tjänst eller av kunden. Arbor APS förstärks av hotinformation via ATLAS Intelligence Feed (AIF). AIF har utvecklats av Arbors Security Engineering and Response Team (ASERT) och omfattar geolokaliseringsdata och automatiserar identifiering av attacker från kända botnät och skadlig programvara samtidigt som man säkerställer att uppdateringar för nya hot levereras automatiskt utan störande programvaruuppgraderingar. Genom att arbeta tillsammans med AIF kan Arbor APS också blockera utgående hot, vilket hjälper till att förhindra dataexfiltration. Slutligen ger Arbor APS skydd för befintlig infrastruktur, t.ex. brandväggar och IPS (Intrusion Prevention Systems), samt affärskritiska system, som ofta är mål för DDoS-attacker.

Arbors patenterade molnsignaleringsfunktion är nära integrerad med skydd på plats med molnbaserat försvar, vilket avsevärt minskar den tid som krävs för att lindra attacker. Detta hybridförsvar med flera lager är branschens bästa metod för DDoS-skyddstjänster och säkerställer att företagsnätverk skyddas oavsett vilken typ av avancerade DDoS-attacker de möter.

Arbor Clouds trafikrensningstjänst på begäran bemannas dygnet runt alla dagar i veckan av Arbors DDoS-säkerhetsexperter, vilket ger fullständigt transparent drift, inklusive insyn i blockerade värdar och trafikrensningsprestanda, så att företag får den flexibilitet som behövs för att ändra attackmotåtgärder och trösklar.

Arbor Cloud för tjänsteleverantörer

Arbor är distribuerat i många av världens tjänsteleverantörsnätverk. Arbor har arbetat nära många av dessa kunder för att hjälpa dem att utnyttja sina befintliga Arbor-distributioner för att införa och ge stöd för hanterade DDoS-tjänster som genererar intäkter. Med Arbor Cloud kan dessa kunder snabbt bygga ut, och i vissa fall lansera nya molnbaserade DDoS-säkerhetstjänster. Arbor lyssnar på kunderna och hjälper dem att möta slutanvändarnas behov på ett effektivt och prisvärt sätt utan stora kapitalutgifter i nätverksinfrastrukturen eller i personalen. Arbors säkerhetsexperter bistår kunder under attack dygnet runt och tillhandahåller kompletta servicelösningar.

Om Arbor Networks

Arbor Networks, NETSCOUT:s säkerhetsavdelning, är ägnad åt att skydda internets infrastruktur och ekosystem. Det var enligt den principen vi grundades år 2000, och det är den röda tråd som löper genom allt vi gör än i dag. Arbors metod grundas i studiet av nätverkstrafik. Arbors lösningar för synlighet, DDoS-skydd och avancerade hot ger kunderna en detaljerad inblick i sitt nätverk som förstärks av en överblick av den globala internettrafiken och nya hot genom vår ATLAS-infrastruktur. ATLAS hämtar sin information från fler än 300 tjänsteleverantörer som är våra kunder, och det levererar upplysningar som bygger på inblick i omkring en tredjedel av den globala internettrafiken. Arbors nätverksinsikter stöds av Arbor Security Engineering & Response Team (ASERT), smarta arbetsflöden och fullödiga användarsammanhang, och de hjälper kunderna att upptäcka, förstå sig på och lösa de mest komplicerade och betydelsefulla säkerhetsutmaningarna som organisationerna ställs inför.

Läs mer om Arbors produkter och tjänster på arbornetworks.com eller följ oss på Twitter, @ArborNetworks. Arbors forskning, analyser och kunskaper publiceras i ASERT-bloggen. Du hittar en global datavisualisering av DDoS-attacker baserad på vår ATLAS-information i Digital Attack Map, ett samarbete med Jigsaw, ett inkubatorföretag inom Googles moderbolag Alphabet (NASDAQ: GOOGL).

Safe Harbor

Framåtblickande uttalanden i detta meddelande sker i enlighet med Safe Harbor-principerna i avsnitt 21E i Securities Exchange Act från 1934 och andra federala säkerhetslagar. Investerare ska vara medvetna om att uttalanden i detta pressmeddelande som inte är strikt historiska, inklusive men utan begränsning till uttalanden rörande fördelarna med Arbors portfölj med lösningar, utgör framåtblickande uttalanden som inbegriper risk- och osäkerhetsmoment. Faktiska resultat kan skilja avsevärt från dessa framåtblickande uttalanden på grund av kända och okända risker, osäkerhetsmoment, antaganden och andra faktorer. En närmare beskrivning av riskfaktorer med koppling till NETSCOUT finns i företagets årsrapport på formulär 10-K för räkenskapsåret som slutade 31 mars 2016 samt i NETSCOUT:s efterföljande kvartalsrapporter på formulär 10-Q, som finns registrerade hos Securities and Exchange Commission. NETSCOUT åtar sig inget ansvar för att uppdatera framåtblickande uttalanden i detta pressmeddelande eller med hänsyn till informationen i detta meddelande.

Om varumärken: Arbor Networks, Arbor Networks-logotypen och ATLAS är varumärken som tillhör Arbor Networks, Inc. Övriga varunamn kan vara varumärken som tillhör sina respektive ägare.

Kevin Whalen
Arbor Networks