Arbor Networks utökar globalt ledande position inom lokalt DDoS-skydd, enligt IHS Technology

Skydd på plats är det första försvaret mot dagens avancerade DDoS-attacker

Stockholm, 21 juni 2017 – Arbor Networks Inc., NETSCOUT:s säkerhetsavdelning (NASDAQ: NTCT), har utsetts till främsta leverantör av DDoS-lindringsenheter totalt, samt inom marknadssegmenten operatör, företag och mobila tjänster enligt en ny rapport från IHS Technology, tidigare Infonetics Research.

“Arbor fortsätter att vara ledande på marknaden eftersom man hela tiden skapar nytt och går in på snabbt växande marknader. Man har en bra position för att dra nytta av alla makrotrender som driver tillväxt på marknaden för DDoS-lindringsprodukter”, säger Jeff Wilson, senior research director, cybersecurity technology för IHS Markit. ”Arbor erbjuder nu många prisnivåer och kapacitetsalternativ för skydd på plats, från billiga virtuella lösningar under 100 Mbit/s till enheter med 160 Gbit/s i operatörsklass. Med den hanterade Arbor Cloud-tjänsten är Arbor ledande inom branschen vad gäller bästa metod med hybridförsvar.”

DDoS-marknadsfaktorer

”Den främsta drivkraften på marknaden för utvecklingen av DDoS-skydd är tveklöst själva attackerna”, säger Wilson och fortsätter, ”framväxande botnät och lättanvända verktyg för att starta attacker innebär att det finns fler DDoS-attacker som ger större trafikvolymer, och som har startats av en större variation av angripare än någonsin tidigare. Det finns inga tecken på att innovationshastigheten när det gäller att skapa attacker och uppfinningsrikedomen som driver distributionen av dessa hot kommer att sänkas, så  skyddslösningar måste också utvecklas hela tiden.”

Arbors DDoS-lösningar på plats

Arbor APS ger ett ständigt aktivt skydd från DDoS-attacker på nätverk och applikationslager och vissa avancerade hot. Arbor APS granskar trafik som kommer in i eller lämnar nätverket, analyserer den och släpper trafik som bedöms vara del av en DDoS-attack eller från en identifierad DDoS-angripare. Via molnsignalering tillhandahåller Arbor APS smart integrering mellan skydd mot DDoS-attacker på plats och i molnet. Arbor APS förstärks ytterligare av hotinformation via ATLAS Intelligence Feed (AIF). AIF har utvecklats av Arbors Security Engineering and Response Team (ASERT) och omfattar geolokaliseringsdata och automatiserar identifiering av attacker mot infrastruktur och tjänster från kända botnät och skadlig programvara samtidigt som man säkerställer att uppdateringar för nya hot levereras automatiskt utan störande programvaruuppgraderingar.

Arbor TMS är en viktig del av lösningen Arbor Networks SP. Arbor Networks TMS tar bort DDoS-attacktrafik kirurgiskt från nätverket utan att störa viktiga nätverkstjänster. Det ger även omfattande synlighet i realtid för program och övervakar proaktivt överbelastningsattacker så att kunderna kan bibehålla tjänstens prestanda. Arbor TMS kan distribueras in-line för att ge skydd som alltid är aktivt.

Arbor TMS har stöd för en lindringsarkitektur som kallas avledning/återinförande. Arbor TMS tar bara bort den skadliga trafiken och vidarebefordrar legitim trafik till sitt mål. Detta är till stor fördel för tjänsteleverantörer, stora företag och stora hosting-/molnleverantörer. Det gör det möjligt för en enda centralt placerad Arbor TMS att skydda flera länkar och flera datacenter. Resultatet blir en mer effektiv användning av lindringskapaciteten och säkerhet som inte stör. Andra in-line-enheter kan inspektera all trafik hela tiden på de länkar de övervakar. Arbor TMS behöver bara inspektera trafik som dirigeras om till den som reaktion på en attack mot ett specifikt mål.

Stödresurser

Om Arbor Networks

Arbor Networks, NETSCOUT:s säkerhetsavdelning, är ägnad åt att skydda internets infrastruktur och ekosystem. Det var enligt den principen vi grundades år 2000, och det är den röda tråd som löper genom allt vi gör än i dag. Arbors metod grundas i studiet av nätverkstrafik. Arbors lösningar för synlighet, DDoS-skydd och avancerade hot ger kunderna en detaljerad inblick i sitt nätverk som förstärks av en överblick av den globala internettrafiken och nya hot genom vår ATLAS-infrastruktur. ATLAS hämtar sin information från fler än 300 tjänsteleverantörer som är våra kunder, och det levererar upplysningar som bygger på inblick i omkring en tredjedel av den globala internettrafiken. Arbors nätverksinsikter stöds av Arbor Security Engineering & Response Team (ASERT), smarta arbetsflöden och fullödiga användarsammanhang, och de hjälper kunderna att upptäcka, förstå sig på och lösa de mest komplicerade och betydelsefulla säkerhetsutmaningarna som organisationerna ställs inför.

Läs mer om Arbors produkter och tjänster på arbornetworks.com eller följ oss på Twitter, @ArborNetworks. Arbors forskning, analyser och kunskaper publiceras i ASERT-bloggen. Du hittar en global datavisualisering av DDoS-attacker baserad på vår ATLAS-information i Digital Attack Map, ett samarbete med Jigsaw, ett inkubatorföretag inom Googles moderbolag Alphabet (NASDAQ: GOOGL).

Safe Harbor

Framåtblickande uttalanden i detta meddelande sker i enlighet med Safe Harbor-principerna i avsnitt 21E i Securities Exchange Act från 1934 och andra federala säkerhetslagar. Investerare ska vara medvetna om att uttalanden i detta pressmeddelande som inte är strikt historiska, inklusive men utan begränsning till uttalanden rörande fördelarna med Arbors portfölj med lösningar, utgör framåtblickande uttalanden som inbegriper risk- och osäkerhetsmoment. Faktiska resultat kan skilja avsevärt från dessa framåtblickande uttalanden på grund av kända och okända risker, osäkerhetsmoment, antaganden och andra faktorer. En närmare beskrivning av riskfaktorer med koppling till NETSCOUT finns i företagets årsrapport på formulär 10-K för räkenskapsåret som slutade 31 mars 2016 samt i NETSCOUT:s efterföljande kvartalsrapporter på formulär 10-Q, som finns registrerade hos Securities and Exchange Commission. NETSCOUT åtar sig inget ansvar för att uppdatera framåtblickande uttalanden i detta pressmeddelande eller med hänsyn till informationen i detta meddelande.

Om varumärken: Arbor Networks, Arbor Networks-logotypen och ATLAS är varumärken som tillhör Arbor Networks, Inc. Övriga varunamn kan vara varumärken som tillhör sina respektive ägare.

Resultaten baseras på IHS Markit, Technology Group, IHS Markit Technology DDoS Prevention Appliances Biannual Market Tracker: Regional, H1 2017. Resultaten är inte en rekommendation av Arbor Networks, Inc. Tredje part förlitar sig på dessa resultat på egen risk. Besök technology.ihs.com om du vill veta mer.

Jan Fredriksson
Northern Link PR för Arbor Networks