Arcede Pharma bjuder in till webbsänd presentation

Den 8 januari 2024 inleds nyttjandeperioden i Arcede Pharma ABs (publ) (”Arcede” eller ”Bolaget”) teckningsoption TO 1. Med anledning av detta bjuder Bolaget in till en webbsänd presentation den 10 januari klockan 14.00. Efter presentationen ges åhörarna möjlighet att ställa frågor.

Webbsänd presentation
Onsdagen den 10 januari klockan 14.00, håller Bolagets VD, Mia Lundblad, en webbsänd presentation.  Efter presentationen ges publiken möjlighet att ställa frågor. Presentationen hålls på svenska. Det går att följa presentationen via dator eller mobila enheter.

Antalet platser är begränsat och Bolaget rekommenderar därför att man registrerar sig i god tid för att vara säkrad en plats. Registrering till webbsändningen kan göras via följande länk:

Sammanfattade villkor för teckningsoptionerna av serie TO 1:

• Utnyttjandeperiod: 8 juni 2024 – 19 januari 2024
  • Teckningskurs: 0,09 SEK per aktie
  • Emissionsvolym: 112 223 944 teckningsoptioner av serie TO 1
  • Vid fullt utnyttjande nyemitteras 112 223 944 aktier som tillför cirka 10,1 MSEK före emissionskostnader.
  • Vid fullt utnyttjande i TO 1 uppstår en utspädningseffekt om cirka 48,7%.
  • Sista dag för handel med teckningsoptioner av serie TO 1 är den 17 januari 2024 - Notera att de teckningsoptioner som inte nyttjas senast den 19 januari 2024, alternativt avyttras senast den 17 januari 2024, förfaller värdelösa. För att teckningsoptionerna inte ska förfalla värdelösa krävs aktiv teckning av aktier alternativt avyttring av teckningsoptioner.
  • Observera att vissa förvaltare kan komma att stänga sin anmälan tidigare än den 19 januari 2023.

Rådgivare
Västra Hamnen Corporate Finance AB är finansiell rådgivare till Arcede i samband med utnyttjandet av teckningsoptioner av serie TO 1.

Mia Lundblad, VD
mia.lundblad@arcedepharma.com
+46 723 12 27 44

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 januari 2024.

Om Arcede Pharma
Arcede Pharma har som huvudsakligt mål att utveckla en ny typ av inhalationsbehandling mot främst kronisk obstruktiv lungsjukdom (KOL), men även svår astma, med syftet att förbättra patienternas livskvalitet samt öka deras livslängd. Framför allt KOL är en sjukdom som har en stor negativ inverkan på patienterna och orsakar enormt lidande. Den globala dödligheten till följd av dessa sjukdomar är hög och ökar dessutom kontinuerligt. För mer information om Arcede Pharma, besök www.arcedepharma.com.