Kommuniké från extra bolagsstämma i Arcede Pharma AB den 17 juli 2024

Report this content

Idag, den 17 juli 2024, hölls extra bolagsstämma i Arcede Pharma AB. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades.

Beslut om frivillig likvidation

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att bolaget ska träda i frivillig likvidation enligt 25 kap. 3 § aktiebolagslagen. Beslutet om likvidation föreslås gälla från och med tidpunkten då Bolagsverket har förordnat likvidator. Styrelsens preliminära bedömning är att den eventuella utskiftningen till aktieägarna i samband med likvidationen kommer att uppgå till högst 1 miljon kronor. Skifte, i den mån det blir aktuellt, beräknas ske i anslutning till att tiden för kallelse på okända borgenärer har gått ut eller senast i samband med framläggande av likvidatorns slutredovisning.

Beslut om avnotering

Bolagsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att avnotera bolagets aktier från Spotlight Stock Market.

Informationen är sådan som Arcede Pharma är skyldigt att offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-07-17 15:57 CET.

För mer information:

Ingemar Kihlström, styrelseordförande
Arcede Pharma AB
ingemar.kihlstrom@telia.com
+46 733 821 102

Erik Magnusson, tf VD
Arcede Pharma AB
erik.magnusson@arcedepharma.com
+46 708 565 245

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den .

Om Arcede Pharma
Arcede Pharma har som huvudsakligt mål att utveckla en ny typ av inhalationsbehandling mot främst kronisk obstruktiv lungsjukdom (KOL), men även svår astma, med syftet att förbättra patienternas livskvalitet samt öka deras livslängd. Framför allt KOL är en sjukdom som har en stor negativ inverkan på patienterna och orsakar enormt lidande. Den globala dödligheten till följd av dessa sjukdomar är hög och ökar dessutom kontinuerligt. För mer information om Arcede Pharma, besök www.arcedepharma.com.