Tillförordnad vd för Arcede Pharma utsedd

Arcede Pharmas styrelse har idag beslutat att utse nuvarande CFO Erik Magnusson till tillförordnad vd fram till att en permanent vd utsetts.

Styrelsen för Arcede Pharma AB har beslutat att som tillförordnad vd efter Mia Lundblad utnämna nuvarande CFO Erik Magnusson. Erik kommer att tillträda den 1 februari 2024. Parallellt kommer ordförande Ingemar Kihlström att fungera som arbetande styrelseordförande från samma datum. Rekryteringsprocessen för ny vd är påbörjad.

Erik Magnusson har en gedigen erfarenhet från bioteknik-sektorn i såväl noterad som onoterad miljö, bland annat som CFO i Promore Pharma AB (publ) och Emplicure AB (publ), noterade på Nasdaq First North Growth Market.

Styrelseordförande Ingemar Kihlström kommenterar: ”Erik har stor kunskap om Life Science sedan mer än 25 år från både stora och mindre bolag. Han har stor arbetskapacitet och jag välkomnar honom varmt till detta uppdrag”.

Ingemar Kihlström, ordförande

E-post: ingemar.kihlstrom@telia.com

Om Arcede Pharma

Arcede Pharma har som huvudsakligt mål att utveckla en ny typ av inhalationsbehandling mot främst kronisk obstruktiv lungsjukdom (KOL), men även svår astma, med syftet att förbättra patienternas livskvalitet samt öka deras livslängd. Framför allt KOL är en sjukdom som har en stor negativ inverkan på patienterna och orsakar enormt lidande. Den globala dödligheten till följd av dessa sjukdomar är hög och ökar dessutom kontinuerligt. För mer information om Arcede Pharma, besök www.arcedepharma.com.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 december 2023.