Nu lanserar vi Archus Hållbarhetsinnovationspris

Report this content

Vi lanserar Archus Hållbarhetsinnovationspris! Med möjlighet att ansöka som privatperson eller företag. Prisets syfte är att belysa och hjälpa innovationer inom bygg och fastighetsbranschen som har potential att på ett konkret sätt bidra till en mer hållbar värld. Prissumma på 50 000 kr med ändamål att återinvesteras i verksamheten för fortsatt innovation. Skicka din ansökan till: Pris@archus.se senast 10 november 2023. Priset delas ut 7 december.

Syfte:
Prisets syfte är att belysa och hjälpa innovationer som har potential att på ett konkret sätt bidra till en mer hållbar värld.

Tidplan:
• Ansökning - senast 10 november 2023
• Vinnare koras – 7 december 2023

Kriterier:
Du som enskild person eller företag kan ansöka. Priset delas ut till en ny innovation eller affärsidé som bidrar till ekologisk, social eller ekonomisk hållbarhet i den svenska bygg- och
fastighetssektorn. Ansökningen gäller för en i startgroparna för lansering, eller nyligen lanserad (tidigast 2020) kommersiellt gångbar innovation eller affärsidé. Urvalskriterier är samhällsvinst sett till ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet samt genomförbarhet.

Jury:
• Elisabeth Stadler - Miljöchef, PEAB
• Alexandra Rosenqvist - Miljö- och hållbarhetsanschef, Beijer
• Joanna Berg - Regionchef Stockholm Mälardalen Living, NREP
• Gustav Källén - VD, Archus
• Mikael Hassel - Hållbarhetsansvarig, Archus

Pris:
innovation.

För ytterligare information kontakta;

Gustav Källén
VD Archus AB
E-post: gustav.kallen@archus.se
Telefon: 076-763 17 83

Archus startade 1986 i Västerås som ett nytänkande arkitektföretag med ambitionen att förändra morgondagens samhälle. Vi är genuint intresserade av samhällsutveckling och levererar hållbara lösningar som går att förverkliga. Idag är Archuskoncernen en rådgivare som tar idé till genomförande och består av kompetenser inom Arkitektur, Fastighetsutveckling, Projektledning och Transaktionsrådgivning. Vi över 100 medarbetare fördelade på fem kontor i Västerås, Stockholm, Uppsala, Linköping och Borlänge men med projekt över hela landet.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Bygg- och fastighetsbranschen bär ett stort ansvar i omställningen till en hållbar framtid och omställningen behöver gå fort. Archus vill ytterligare öka tempot och därför instiftar vi ett innovationspris som lyfter fram lösningar som bidrar till konkreta framsteg i kampen för en hållbar värld.
- Mikael Hassel, Hållbarhetsansvarig Archus