• Arctic Gold AB/

Arctic Gold AB (ARCT): Arctic Gold meddelar omräknade villkor för optionerna TO2 och TO3 samt tidpunkt för start av handel med optioner

Omräknade villkor för optionerna TO2 och TO3 är som följer efter omräkning pga omvänd split av Arctic Golds aktie samt genomförd företrädesemission.

Optionen TO2 har teckningskurs 14,54 kr och löptid till och med 31 mars 2011. Det krävs tio optioner för att teckna en aktie i detta program.

Optionen TO3 har teckningskurs 19,39 kr och löptid till och med 31 mars 2012. Det krävs tio optioner för att teckna en aktie i detta program.

Angående villkoren för optionen TO4 med löptid 31 oktober 2011 gäller tidigare meddelad teckningskurs på 12,50 kr. I detta program ger en option rätt att teckna en aktie.

Handel med optionerna TO3 och TO4 kommer att starta den 18 februari 2011 på Nasdaq OMX First North.

För ytterligare information, vänligen kontakta bolagets VD