Arctic Gold AB (ARCT): Bidjovagge fortsätter att växa

Arctic Gold har erhållit ytterligare analyser och man ser nu att flera av de tidigare mer eller mindre kända malmkropparna har ytterligare mineralisering i närområdena. Resultaten fortsätter att visa positiva indikationer från Karin, D-malmen, Inger samt i Nordfältet.

Arctic Golds borrprogram har nu avslutats för detta år. Totalt borrades 7368 meter fördelat på 42 borrhål i Bidjovagge gruvfält.

Bolaget har nu undersökt omgivningen till elva mer eller mindre kända malmkroppar i gruvfältet och då påträffat många nya sektioner med guld och koppar vilket kommer ligga till grund för en ny beräkning av mineraltillgången som skall göras under hösten.

-”De senast inkomna analysresultaten visar utökade mineraliseringar vid Karin, D-malmen, Inger samt i Nordfältet, vilket gör att vi nu med stor sannolikhet tror på växande mineraltillgång”, säger Lars-Åke Claesson.

Flera analyser är att vänta fortlöpande under den närmaste månaden. Hittills har totalt 2571 prover tagits till analys och 1065 redovisats.