Arctic Gold AB (ARCT): Huvudägarna ökar sina innehav av aktier i bolaget

Två av huvudägarna och tillika styrelseledamöterna i Arctic Gold AB, Tord Cederlund och Markus Elsasser, ökar sina innehav av aktier i Arctic Gold.
Efter förvärvet äger Markus Elsasser 16 % och Tord Cederlund 12,9 % av bolagets aktier. Båda är engagerade och långsiktiga investerare med erfarenhet från liknande bolag

-Det utökade engagemanget hos dessa båda ägare kan positiv bidra till den fortsatta utvecklingen av Arctic Gold säger Lars-Åke Claesson, bolagets VD.

Arctic Golds affärsidé är att bedriva prospekteringsarbete för att hitta och påvisa kommersiellt utvinningsbara guld och basmetallfyndigheter i Norden. Strategin är att i första hand bedriva prospekteringsarbete och antingen avyttra projekt inom några år eller etablera gruvdrift i egen regi eller i samarbete med andra bolag. Arctic Gold fokuserar på Bidjovaggeprojektet i Nordnorge och nuvarande guld- och basmetallstillstånd i Västerbotten och Norrbotten. Arctic Golds aktie är listad på NASDAQ OMX First North med kortnamnet ARCT. Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag. Mer information om bolaget finns på www.arcticgold.se.