Arctic Gold AB (ARCT): Valberedning har utsetts i Arctic Gold AB

Arctic Gold AB (publ), noterat på First North, meddelar att en valberedning har utsetts inför årsstämman 2013 bestående av följande personer: Solveig Staffas (sammankallande), Tord Cederlund, Lars Höckenström samt Catharina Lagerstam som representerar de mindre aktieägarna. Sammansättningen av valberedningen baseras på den aktiebok som registreras per 28 sept 201

Valberedningen kan kontaktas genom Solveig Staffas på email adress solveig.staffas@telia.com eller mobiltelefon +46 708 44 85 11 eller skicka brev till på bolagets adress nedan.

Adress: Arctic Gold AB, Box 275, 751 05 Uppsala.

Arctic Golds affärsidé är att bedriva prospekteringsarbete för att hitta och påvisa kommersiellt utvinningsbara guld och basmetallfyndigheter i Norden. Strategin är att i första hand bedriva prospekteringsarbete och antingen avyttra projekt inom några år eller etablera gruvdrift i egen regi eller i samarbete med andra bolag. Arctic Gold fokuserar på Bidjovaggeprojektet i Nordnorge och nuvarande guld- och basmetallstillstånd i Västerbotten och Norrbotten. Arctic Golds aktie är listad på NASDAQ OMX First North med kortnamnet ARCT. Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag. Mer information om bolaget finns på www.arcticgold.se.