• Arctic Gold AB/

Arctic Gold AB (ARTC): Arctic Gold slutför emission av units som tillför bolaget 24,5 mkr före emissionskostnader.

I emissionen tecknades 356 619 units med stöd av företräde, motsvarande 8,0 mkr. Vidare tecknades 58 039 units utan stöd av företrädesrätt, motsvarande 1,3 mkr. Resterande del av emissionen, motsvarande 672 530 units eller 15,2 mkr, tecknas av emissionsgaranter. Sammanlagt tecknades 1 087 188 units som tillför bolaget 24,5 mkr före emissionskostnader.

Med kapitaltillskottet från emissionen ges Arctic Gold resurser att genomföra prospektering och andra värdeskapande aktiviteter i Bidjovagge under det kommande året.

Emissionen innebär att antalet aktier i bolaget ökar med 3 261 564 och att det totala antalet aktier i bolaget uppgår till 7 610 316. När emissionen har registrerats av Bolagsverket kommer betalda tecknade units (BTU) att omvandlas till nya aktier och teckningsoptioner. Handel i de nya aktierna beräknas kunna påbörjas på First North under januari 2011.