Arctic Gold stärker sin närvaro ytterligare i lokalsamhället

För att uppnå en bättre dialog och kommunikation med invånarna och övriga intressenter i Kautokeino i Finnmark i Nordnorge önskar Arctic Gold stärka sin lokala förankring där.

Till hjälp med detta arbete har bolaget engagerat Jan Ole Buljo som tidigare varit såväl politiker och ordförande i Kommunstyret, som flitig debattör i lokala frågor. Hans huvuduppgift blir att informera om projektet och skapa en dialog med invånarna i regionen.

Arctic Gold engagerar Jan Ole Buljo även därför att han varit anställd vid gruvan under dess tidigare driftsperiod och har därmed särskild kunskap om hur verksamheten bedrevs och kan komma att bedrivas.