Nyemissionen i Arctic Gold är genomförd

Nyemissionen i Arctic Gold, med sista teckningsdag den 8 maj, är nu genomförd. I emissionen emitteras totalt 5 389 493 aktier, vilket innebär att Arctic Gold tillförs 5,4 mkr före emissionskostnader.

I nyemissionen tecknades 3 378 048 aktier, motsvarande ca 3,4 mkr med stöd av teckningsrätter och genom teckning utan företräde. Resterande del av emissionen motsvarande ca 2,0 mkr tecknas till lika delar av Arctic Gold två största ägare Markus Elsasser och Tord Cederlund inom ramen för utställda emissionsgarantier.

”Kapitaltillskottet från nyemissionen ger oss möjlighet att fortsätta bolagets utveckling med fokus på de politiska processerna runt tillståndsfrågorna för vårt guld- och kopparprojekt i Bidjovagge i Nordnorge” säger Lars-Åke Claesson, VD i Arctic Gold.

När emissionen har registrerats hos Bolagsverket kommer det totala antalet aktier i Arctic Gold att uppgå till 16 168 479 aktier och aktiekapitalet till 21 557 972 kronor. Handeln i betalda tecknade aktier (BTA) pågår på NASDAQ OMX First North fram till dess att Bolagsverket har registrerat emissionen, vilket beräknas ske i slutet på maj 2013.