Arctic Paper drar tillbaka förslaget om utdelning

Arctic Papers styrelse har i dag beslutat att dra tillbaka förslaget till årsstämman om utdelning på 0,20 zloty per aktie på det grund av det osäkra läge som råder till följd av Corona-krisen.

”Vår finansiella position är stark och vi ser positivt på framtiden, men mot bakgrund av den ekonomiska osäkerhet som råder så har styrelsen av försiktighetsskäl beslutat att dra tillbaka förslaget om utdelning”, Michal Jarczyński, CEO, Arctic Paper S.A.

Under 2019 stärkte Arctic Paper sin finansiella ställning. Nettoskulden minskade och soliditeten ökade, vilket innebär att koncernen står väl rustad för sämre tider.

Tel. (+46) (0)10 451 7005

Tel. (+46) (0)10 451 7054

Arctic Paper S.A. är en av de ledande tillverkarna av högkvalitativt grafiskt finpapper i Europa, och består av tre pappersbruk och fyra miljövänliga, starka varumärken: Amber, Arctic, Munken och G. De flesta produkterna säljs via företagets 14 försäljningskontor i Europa. Koncernen är största ägare i den noterade svenska massaproducenten Rottneros AB. Arctic Paper S.A. är noterat på Warszawa-börsen och NASDAQ i Stockholm.