Arctic Paper förnyar styrelsen

Vid dagens årsstämma i Arctic Paper valdes två nya ledamöter in i styrelsen – Anna Jakubowski och Sofia Dzik.

”De nya ledamöternas bakgrund och kunskap kompletterar styrelsen väl och vi välkomnar dem till vårt team. Sofia Dzik har lång erfarenhet av lednings- och styrelsearbete från många olika branscher och bidrar med värdefull input till det pågående strategiarbetet. Anna Jakubowskis expertis inom marknadsföring från ledande globala företag inspirerar den fortsatta utvecklingen av Arctic Papers varumärken”, säger Per Lundeen, styrelseordförande i Arctic Paper.

Anna Jakubowski har lång erfarenhet av FMCG från bolag som Procter & Gamble och Coca-Cola. Hon är idag general manager för Avon Cosmetics i Polen och Baltikum, medgrundare av Life, vice ordförande i polsk-kanadensiska handelskammaren samt ledamot av revisions- och strategiutskotten i Bank Millennium. Anna Jakubowski är utbildad vid Wilfrid Laurieruniversitetet i Kanada och har en BA i business.

Sofia Dzik är VD för Humanites Foundation som hon grundade 2010 efter en lång karriär som konsult på Andersen och VD för Intouch Insurance Group. Hon har styrelseuppdrag i CCC, Sanok Rubber och PKP Cargo samt är vice ordförande i styrelsen för Black Red White. Sofia Dzik är utbildad i internationell handel vid universiteten i Krakow och Illinois, har en MBA från Manchester Business School och har genomgått ledarskapsprogram vid INSEAD.

”Både Sofia Dzik och Anna Jakubowski är respekterade och välkända profiler i näringslivet och vi ser fram emot att få dra nytta av deras erfarenheter. Jag är övertygad om att de kommer att sätta ett positivt avtryck på Arctic Paper”, säger Michal Jarczyński, CEO för Arctic Paper.

Michal Jarczynski, CEO, Arctic Paper S.A.
Tel. (+46) (0) 10 451 7005

Arctic Paper S.A. är en av de ledande tillverkarna av högkvalitativt grafiskt finpapper i Europa, och består av tre pappersbruk och fyra miljövänliga, starka varumärken: Amber, Arctic, Munken och G. De flesta produkterna säljs via företagets försäljningskontor i Europa. Koncernen är största ägare i den noterade svenska massaproducenten Rottneros AB. Arctic Paper S.A. är noterat på Warszawa-börsen och NASDAQ i Stockholm.