Arctic Paper godkänns för sekundärnotering på NASDAQ OMX Stockholm

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras eller publiceras till eller inom Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA. Erbjudandet lämnas inte till (och accepter godkänns inte från) personer i dessa länder eller personer i något annat land där accept av Erbjudandet skulle kräva ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk rätt.

Detta pressmeddelande har publicerats på svenska och engelska. Vid eventuell diskrepans mellan innehållen i de olika språkversionerna ska den svenska versionen äga företräde.

Den 7 november 2012 offentliggjorde Arctic Paper S.A. (”Arctic Paper”) ett rekommenderat offentligt erbjudande om att förvärva samtliga utestående aktier i Rottneros AB (”Erbjudandet”) mot vederlag bestående av aktier i Arctic Paper. Utöver primärnoteringen på Warszawabörsen avses aktierna i Arctic Paper att sekundärnoteras på NASDAQ OMX Stockholm i samband med Erbjudandets fullföljande.

NASDAQ OMX Stockholm har den 16 november 2012 godkänt Arctic Paper för sekundärnotering på NASDAQ OMX Stockholm under förutsättning att börsens krav på tillräcklig spridning av aktierna uppfylls. Arctic Paper gör bedömningen att spridningskravet kommer att uppfyllas i samband med Erbjudandets fullföljande.

”Vi bedömer att en sekundärnotering på NASDAQ OMX Stockholm ökar attraktiviteten i det aktiebud som riktats till Rottneros ägare och ser fram emot att fördjupa våra relationer med små och stora svenska investerare”, säger Michal Jarczynski, VD i Arctic Paper.

Arctic Paper S.A.

För ytterligare information kontakta:
Michal Bartkowiak, CFO, tel. +48 667 652 110

Denna information lämnades för offentliggörande den 19 november 2012 kl 09:00.

All information om Erbjudandet finns tillgänglig på:
www.arcticpaper.com