Arctic Paper S.A. förlänger kreditfacilitet

Arctic Paper S.A. har avtalat med långivarna BNP Paribas Bank Polska S.A., Santander Bank Polska S.A. och European Bank for Reconstruction and Development om en förlängning av företagets kreditfacilitet (revolverande kreditfacilitet) omfattande EUR 19,8mn och PLN 20mn till den 31 oktober 2020.

Räntan och villkoren förblir oförändrade och skiljer sig inte från gängse villkor på marknaden för den här typen av krediter.

Michal Jarczynski,CEO, Arctic Paper S.A.

michal.jarczynski@arcticpaper.com

goran.eklund@arcticpaper.com

Arctic Paper S.A. är en av de ledande tillverkarna av högkvalitativt grafiskt finpapper i Europa, och består av tre pappersbruk och fyra miljövänliga, starka varumärken: Amber, Arctic, Munken och det nya varumärket G. De flesta produkterna säljs via företagets 14 försäljningskontor i Europa. Arctic Paper S.A. är noterat på Warszawa-börsen och NASDAQ i Stockholm. Koncernen är största ägare i den noterade svenska massaproducenten Rottneros AB. För mer information besök, arcticpaper.com