Arctic Paper S.A. förlänger kreditfacilitet

Arctic Paper S.A. har avtalat med långivarna BNP Paribas Bank Polska S.A., Santander Bank Polska S.A. och European Bank for Reconstruction and Development om en förlängning av företagets kreditfacilitet (revolverande kreditfacilitet) omfattande EUR 19,8mn och PLN 20mn till den 31 januari 2021 till oförändrade villkor.

Förlängningen sker för att bolaget ska hinna slutföra en pågående process som syftar till att förenkla skuldstrukturen, förbättra villkoren och därmed sänka de finansiella kostnaderna.

michal.jarczynski@arcticpaper.com

goran.eklund@arcticpaper.com

Arctic Paper S.A. är en av de ledande tillverkarna av högkvalitativt grafiskt finpapper i Europa, och består av tre pappersbruk och fyra miljövänliga, starka varumärken: Amber, Arctic, Munken och G. De flesta produkterna säljs via företagets 14 försäljningskontor i Europa. Koncernen är största ägare i den noterade svenska massaproducenten Rottneros AB. Arctic Paper S.A. är noterat på Warszawa-börsen och NASDAQ i Stockholm.