Arctic Paper S.A. publicerar årsredovisning för 2019

Arctic Papers årsredovisning finns från och med i dag tillgänglig på koncernens hemsida, liksom hållbarhetsredovisningen för 2019.

Årsredovisningen på engelska kan laddas ned i pdf-format på: https://www.arcticpaper.com/en/Home/Investors1/

Hållbarhetsredovisningen på engelska kan laddas ned i pdf-format på: https://www.arcticpaper.com/en/Home/Arctic-Paper1/Sustainability-1/CSR-Policy/

I årsredovisningens vd-ord kommenterar Michal Jarczyński:

Spridningen av Corona-viruset sätter djupa spår, först och främst för dem som drabbas, men också för samhällen och företag då hela det ekonomiska systemet är i gungning. Arctic Paper går stärkt ur 2019 och nu kämpar vi proaktivt och med stor beslutsamhet för att mildra konsekvenserna av viruset, såväl hälsomässiga som ekonomiska. Jag är helt övertygad om att vi kommer att lyckas.”

Denna information är sådan information som Arctic paper S.A. är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 mars 2020 kl. 08.00 CET.

Tel. (+46) (0)10 451 7005

Tel. (+46) (0)10 451 7054

Arctic Paper S.A. är en av de ledande tillverkarna av högkvalitativt grafiskt finpapper i Europa, och består av tre pappersbruk och fyra miljövänliga, starka varumärken: Amber, Arctic, Munken och G. De flesta produkterna säljs via företagets 14 försäljningskontor i Europa. Koncernen är största ägare i den noterade svenska massaproducenten Rottneros AB. Arctic Paper S.A. är noterat på Warszawa-börsen och NASDAQ i Stockholm.