Arctic Paper stärker försäljningsorganisationen

Arctic Paper konsoliderar försäljningsorganisationerna för Skandinavien och Baltikum till en gemensam enhet, Arctic Paper ScanBaltics. Leif-Arne Karlsen, idag verkställande direktör för det skandinaviska försäljningsbolaget, har utsetts till verkställande direktör för den nya enheten från och med den 1 juni 2021. Samtidigt har Māra Savicka utsetts till regionchef för de baltiska staterna.

Förändringen är en del av ett kontinuerligt arbete med att konsolidera och effektivisera Arctic Papers försäljningsprocess, samtidigt som den kundfokuserade servicen bibehålls.

- Vi kommer att fortsätta utveckla vår produktportfölj med nya produkter i nära samarbete med våra kunder. Att konsolidera försäljningsorganisationerna för Baltikum och Skandinavien stärker oss på denna resa. Jag vill tacka Ruta Svaza, som för närvarande är VD för Arctic Paper Baltics och avser att pensionera sig i sommar, för hennes ansträngningar och arbete för Arctic Paper och önskar Leif-Arne Karlsen all lycka till, säger Fabian Langenskiöld, EVP Sales på Arctic Paper S.A..

Leif-Arne Karlsen, norsk medborgare född 1973, har varit anställd i olika roller i koncernen sedan 2002, senast som VD för säljföretaget Arctic Paper Scandinavia. Som VD för Arctic Paper ScanBaltics kommer Leif-Arne Karlsen att rapportera till koncernens EVP Sales.

Māra Savicka, anställd på Arctic Paper sedan 2007, har utsetts till regionchef för de baltiska staterna med ansvar att samordna verksamheten i regionen.

För ytterligare information, var god kontakta:

Fabian Langenskiöld, EVP Sales, Arctic Paper S.A.
E-post: fabian.langenskiold@arcticpaper.com

Arctic Paper S.A. är en av de ledande tillverkarna av högkvalitativt grafiskt finpapper i Europa, och består av tre pappersbruk och fyra miljövänliga, starka varumärken: Amber, Arctic, Munken och G. De flesta produkterna säljs via företagets försäljningskontor i Europa. Koncernen är största ägare i den noterade svenska massaproducenten Rottneros AB. Arctic Paper S.A. är noterat på Warszawa-börsen och NASDAQ i Stockholm.