Arctic Paper tillsätter affärsutvecklare för energiområdet

Arctic Paper har rekryterat Daniel Bergkvist till en ny position som affärsutvecklare med ansvar för koncernens aktiviteter på energiområdet. Daniel Bergkvist har bred bakgrund med erfarenhet av bland annat energifrågor och internationella affärer och kommer att rapportera till koncernchefen.

Investeringar i förnybar och fossilfri energi med sikte på att koncernen ska bli koldioxidneutral 2030 är en viktig del av Arctic Papers strategi. Koncernen investerar i gröna energilösningar som exempelvis vattenkraft i Munkedal, biomassa i Grycksbo och solceller i Kostrzyn.

”Energiområdet är mycket viktigt för vår framtida tillväxt och rymmer stor potential. Genom att tillsätta en affärsutvecklare får vi ännu större kraft att utveckla Arctic Papers aktiviteter på området”, säger Michał Jarczyński, CEO för Arctic Paper.

Daniel Bergkvist kommer senast från rollen som ansvarig för affärsutveckling på AFRY Energy och har tidigare bland annat jobbat med energifrågor på E.ON och med internationell försäljning.

E-mail: goran.eklund@arcticpaper.com