Arctic Papers bud på Rottneros: Erbjudandehandling offentliggjord

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras eller publiceras till eller inom Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA. Erbjudandet lämnas inte till (och accepter godkänns inte från) personer i dessa länder eller personer i något annat land där accept av Erbjudandet skulle kräva ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk rätt.

Detta pressmeddelande har publicerats på svenska och engelska. Vid eventuell diskrepans mellan innehållen i de olika språkversionerna ska den svenska versionen äga företräde.

Den 7 november 2012 offentliggjorde Arctic Paper S.A. ett rekommenderat offentligt erbjudande om att förvärva samtliga utestående aktier i Rottneros AB (”Erbjudandet”).

Erbjudandehandling

Erbjudandehandling avseende Erbjudandet har godkänts och registrerats av Finansinspektionen. Erbjudandehandlingen har idag offentliggjorts och finns tillgänglig på Arctic Papers webbplats www.arcticpaper.com och på SEB:s webbplats www.sebgroup.com/prospectuses samt kommer att finnas tillgänglig på Finansinspektionens webbplats www.fi.se. På de två förstnämnda webbplatserna är även anmälningssedeln tillgänglig. Erbjudandehandling och förtryckt anmälningssedel skickas till alla direktregistrerade aktieägare i Rottneros per den 19 november 2012 vars adress är utanför de exkluderade länderna (se ovan). Erbjudandehandlingen och anmälningssedeln kan också beställas kostnadsfritt på telefonnummer +46 (0)8 639 27 50.

Acceptperiod mm

Acceptperioden för Erbjudandet startar den 22 november 2012 och slutar den 12 december 2012. Erläggande av vederlag beräknas påbörjas omkring den 20 december 2012.

Arctic Paper S.A.

För ytterligare information kontakta:

Michal Bartkowiak, CFO, tel. +48 667 652 110

Denna information lämnades för offentliggörande den 21 november 2012 kl 17.40.

All information om Erbjudandet finns tillgänglig på:
www.arcticpaper.com