Ny styrelseledamot i Arctic Paper vid årsstämman 2019

Idag valdes Dorota Raben som ny styrelseledamot vid årsstämman i Arctic Paper S.A..

Raben har mer än 25 års erfarenhet från ledande befattningar, bland annat som affärs-utvecklingsansvarig på Gefco Polska Sp. Zoo och Global Transport Expertise Director på FM Logistic Group. År 2013-2016 var hon styrelseordförande och verkställande direktör för Port of Gdańsk Authority S.A, den största hamnen i Polen. För närvarande är Dorota Raben rådgivare till styrelsen i Euro-Net Sp. Zoo. (tidigare RTV EURO AGD), Śnieżka S.A. och Trefl S.A.

Dorota Rabens expertis inom logistik och affärsutveckling, i ledande roller och på styrelsenivå, gör henne till en mycket passande ledamot för Arctic Paper. Vi ser fram emot att ta del av hennes erfarenheter i vårt kommande styrelsearbete”, säger Per Lundeen, styrelseordförande i Arctic Paper S.A.

Maciej Georg informerade styrelsen att han avböjde omval vid årsstämman.

Per Lundeen, Styrelseordförande, Arctic Paper S.A.

Tel. +46 (0) 70 518 3347

E-mail: per.lundeen@arcticpaper.com

Arctic Paper S.A. är en av de ledande tillverkarna av högkvalitativt grafiskt finpapper i Europa, och består av tre pappersbruk och fyra miljövänliga, starka varumärken: Amber, Arctic, Munken och det nya varumärket G. De flesta produkterna säljs via företagets 14 försäljningskontor i Europa. Arctic Paper S.A. är noterat på Warszawa-börsen och NASDAQ i Stockholm. Koncernen är största ägare i den noterade svenska massaproducenten Rottneros AB. För mer information besök, arcticpaper.com

Om oss