Ny VD för Arctic Papers pappersproduktion i Sverige

Arctic Paper S.A. har tillsatt Kent Blom som ny VD för koncernens pappersproduktion i Sverige som omfattar de båda bruken i Grycksbo och Munkedal. Nuvarande VD för Arctic Paper Grycksbo AB går i pension till sommaren 2022 och i nuläget är det koncernen CFO som fungerar som VD för Arctic Paper Munkedals AB och han kommer att fokusera mer på sina uppgifter som CFO.

Kent Blom är 40 år och bosatt i Örebro. Han har lång erfarenhet av produktion och produktionsstyrning från ledande befattningar i Atlas Copco och Strängbetong. Senast kommer Kent Blom från rollen som VD i Meritor HVS AB, ett verkstadsbolag som är underleverantör till fordonsindustrin.

”Kent Blom har gedigen erfarenhet av industriell produktion och är väl meriterad att utveckla verksamheten vid våra svenska bruk, där hållbarhet, nya produkter och innovationer inom både grafiska papper och förpackningspapper blir än viktigare i framtiden”, säger Michal Jarczyński, CEO i Arctic Paper S.A.

Kent Blom tillträder sin tjänst under våren 2022.

Arctic Paper S.A. är en av de ledande tillverkarna av högkvalitativt grafiskt finpapper i Europa, och består av tre pappersbruk och fyra miljövänliga, starka varumärken: Amber, Arctic, Munken och G. De flesta produkterna säljs via företagets försäljningskontor i Europa. Koncernen är största ägare i den noterade svenska massaproducenten Rottneros AB. Arctic Paper S.A. är noterat på Warszawa-börsen och NASDAQ i Stockholm.

För mer information besök arcticpapergroup.com