Whiskydestilleriet The Dalmore vald till Nr. 1 bland samlare och investerare

Report this content

Det skotska whiskydestilleriet The Dalmore, tillsammans med David G Robertson, Rare Whisky Director, skördar stora framgångar på den globala marknaden. The Dalmore har bland annat utsetts till den bästa skotska whiskyn att investera i av oberoende whiskyinvesterarexperter från Whisky Highland.

The Dalmore har producerat enastående single malt whisky sedan 1839. Whiskydestilleriet har skapat några av världens mest värdefulla whiskysamlingar och är aktuella med The Dalmore Constellation Collection, bestående av 21 stycken unika whiskyflaskor, värderade till 1,8 miljoner SEK. Under de senaste åren har whiskyinvesteringar fått allt mer uppmärksamhet och Investment Grade Scotch (IGS) visar att whisky överträffar guld och diamanter i värdeökning. Rariteter som The Dalmore Sirius (2009) och The Dalmore 64 (2010) har gett en avkastning på 105 %.

David G Robertson har över 20 års erfarenhet i branschen och är i dag en av de mest framgångsrika inom whiskyvärlden. 2006 tillsattes David som Innovation Director i whiskyföretaget Whyte & Mackay och tillsammans med whiskynestorn Richard Paterson, Master Blender, har David lagt grunden för att The Dalmore återtagit sin plats vid honnörsbordet av single malt.

-          Tillsammans med mitt team arbetar jag för att skapa whisky som är så briljant att den förtjänar att bära Dalmores varumärke. Jag är väldigt glad över att vara i Sverige, få möta whiskyälskare, och prata om Dalmores resa, säger David G Robertson, Rare Whisky Director, The Dalmore.

The Dalmore är en nyhet i Arcus spritportfölj efter nytt distributionsavtal med Whyte & Mackay. Arcus Sweden är ett av de ledande varumärkesföretagen på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker.

-         Genom vårt samarbete med Whyte & Mackay, Dalmore ser vi fram emot att fortsätta erbjuda våra kunder det allra bästa som finns att få på whiskymarknaden, säger Svante Selling, Country Manager, Arcus Sweden.

-         The Dalmore är ett otroligt spännande varumärke med tanke på destilleriets historia och den expertis som finns om whisky inom företaget. Varumärket har funnits sedan 1839 och utvecklas ständigt, säger Martina Talmet, Brand Manager, Arcus Sweden.

För mer information och ytterligare urval av högupplösta bilder samt intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
Micaela Moreno, Zap PR
Telefon: +46 (0)8 661 10 66, Mobil: +46 (0)70 149 78 57
E-mail: micaela@zap-pr.com

The Dalmore:
The Dalmore har producerat enastående single malt whisky sedan 1839 och grundades 1839 av Alexander Matheson. I nästan ett sekel drevs whiskydestilleriet av familjen Mackenzie. Mackenzies inflytande på destilleriet är fortfarande påtagligt i dag, där det kronhjortshuvud tagen från Mackenzies familjevapen pryder varje flaska av Dalmore. The Dalmore Distillery ligger i Skottland vid viken Cromarty Firth med en underbar utsikt över Black Isles. http://www.thedalmore.com/

Taggar:

Snabbfakta