• Arcus/

Med Royal Canadian, den billigaste whiskeyn på Systemet bjuder Arcus på: Finanskrisgroggarna som värmer

Report this content

Från och med 1 oktober lyser Arcus upp vardagen för alla whiskeyälskare, då Royal Canadian blir den billigaste whiskyn på Systembolaget. Utan att göra avkall på varken smak eller kvalitet sänker Arcus priset till 207 kronor för 700 ml glädjedroppar kanadensisk whiskey.

Finanskris till trots vill många människor äta och dricka gott men utan att ruinera sig. Så vad passar bättre när vi går mot mörkare tider än att blanda finanskrisgroggar som värmer sinnet men inte bränner hål i plånboken? Arcus populära kanadensiska whisky Royal Canadian har färg av bärnsten, en eldig doft med markerad vaniljton och en ren smak med inslag av fat, säd, honung och vanilj. Whiskyn serveras rumstempererad som avec, eventuellt med en skvätt vatten men passar också mycket bra som groggbas. Royal Canadian, med varunummer 539, säljs i butik från och med 1oktober. Priset för en 700 ml flaska är 207 kr och 375 ml kostar 109 kr Recept på ”Finanskrisgroggar”: ”Anders Borg-groggen” ”Riksbanksgroggen” 4 cl Royal Canadian 4 cl Royal Canadian 2 cl Coca-Cola 2 cl 7-Up “Räntegroggen” “Lehman-groggen” 4 cl Royal Canadian 4 cl Royal Canadian 2 cl Amaretto 2 cl Martini Rosso “Tillväxtgroggen” “Carnegie-groggen” 4 cl Royal Canadian 4 cl Royal Canadian 2 cl Ginger Ale 2 stänk Angostura Bitter sodavatten

Taggar: