• AreaChica/

AreaChica AB knyter an två av idrottssveriges vassaste näringslivsprofiler, Athena Nikou och Ebru Gencer.

AreaChica AB utökar sin verksamhet med affärsområdet idrottssponsring tillsammans med Athena Nikou och Ebru Gencer. Ebru och Athena med sin gedigna kunskap och erfarenhet från svensk elitidrott kommer genom AreaChica hjälpa idrottsföreningar att komma ut med sina erbjudanden till svenskt näringsliv. Idrottsföreningarna har på senare år kompletterat sina erbjudanden kring arenan och matcherna med stora satsningar inom integrationsprojekt, CSR och socialt ansvarstagande. Med hjälp av AreaChica - där köparen och säljaren möts digitalt - kommer alla dessa viktiga erbjudanden, på och utanför arenan, tillgängliggöras för den breda företagsmarknaden på ett enklare och mer effektivt sätt.

Athena och Ebru bistår med förståelse och insikter i plattformen för att hjälpa företagen som vill samarbeta med Sveriges idrottsföreningar och arbeta med sponsring.

”Jag är övertygad om att AreaChica är nyckeln för idrottsvärlden att samverka med näringslivet. Det behövs enkla och tydliga digitala hjälpmedel för att koppla samman sponsorer med idrottsföreningar.” Säger Athena i en kommentar.

Ebru kommenterar ”Alla klubbar och föreningar är beroende av olika typer av sponsorer och samarbete med näringslivet. Innan AreaChica har det varit svårt för båda parter att samverka direkt utan inblandning av kostsamma mellanhänder. Tillsammans med AreaChica ska vi förena svensk idrott och näringsliv!”

Anton Muhrbeck, CMO på AreaChica kommenterar ”Vi är tacksamma att Athena och Ebru har valt att arbeta med oss på AreaChica. Athena och Ebru har en helt unik kompetens och nätverk inom idrottsvärlden. Jag är övertygad om att det finns ett stort intresse och behov från svenskt näringsliv att samarbeta med svensk idrottsverksamhet. Nu skapar vi tillsammans med Ebru och Athena formerna för det. Vi hoppas och tror att vi med samarbetet kan hjälpa svensk idrott med att få fler samarbeten, högre intäkter och till ännu bättre prestationer. Det ligger oss väldigt varmt om hjärtat.”

anton@muhrbeck.se

AreaChica sätter svensk innovation på kartan och utmanar den traditionella köp- och säljskolan. Företaget välkomnar teknik och digitalisering för att effektivisera och förenkla förlegade processer. AreaChica möjliggör att företag kan välja, jämföra och sluta avtal för samtliga behov inom professionella tjänster, helt digitalt utan krav på ett fysiskt möte. AreaChica grundades i december 2020 och har idag ca. 12 anställda med kontor i Stockholm. Läs mer på AreaChica.se