AreaChica AB utökar styrelsen med Rebecca Ihd, Sven Otto Littorin och Per Havden

Report this content

I takt med att AreaChica AB vinner allt fler kunder och partners inför lanseringen i sommar, så kommer AreaChica AB utöka styrelsen, för att säkerställa en bred och samlad kompetens inom digitalisering, SaaS, offentlig sektor, internationalisering och finans. Rebecca Ihd, Scrive AB och Sven Otto Littorin, entreprenör ansluter som nya styrelseledamöter. Per Havden, CFO AreaChica AB, tar över som styrelseordförande efter Ola Lindewald, VD och grundare.

Rebecca Ihd kommenterar ”AreaChica’s tjänst ligger helt rätt i tiden och vill precis som jag förändra B2B-handeln av professionella tjänster genom digitalisering. Min erfarenhet och kunskap av affärsutveckling, SaaS och försäljning passar väl in med AreaChica’s vision och målsättning” Rebecca Ihd, som även är aktiv i IHM’s ledning tar med detta sin första styrelsepost.

Sven Otto Littorin kommenterar ”Jag är väldigt glad över att komma in i styrelsen. AreaChica står inför en mycket spännande tillväxtresa. Det som inspirerar mig mest med styrelseuppdraget på AreaChica, är att genom digitalisering av köp och säljprocessen så bidrar AreaChica till en ökad demokratisering, dvs fler får chansen att tävla om affären samt ökad tillväxt på ett makroekonomiskt plan." Littorin är entreprenör och var arbetsmarknadsminister i regeringen Reinfeldt år 2006-2010.

Per Havden kommenterar ”I och med en lyckad kapitalanskaffning, så står AreaChica väl rustade att etablera sig på marknaden. Jag är övertygad om att bolaget snabbt når en hög tillväxt och lönsamhet. I korten för framtiden så finns även en internationell expansion i plan.” Per Havden har en lång erfarenhet av start-ups, finansiering och styrelsearbete.

Ola Lindewald, VD och grundare kommenterar ”Vi är otroligt tacksamma och stolta över våra nya styrelse-medlemmar. Per är ju sedan tidigare aktiv i bolaget och väl insatt i den operationella verksamheten. Sven Otto, med sitt stora nätverk i Sverige, såväl som internationellt, blir en viktig spelare för att stödja AreaChica med att öppna upp dörrar, på strategisk nivå i näringslivet och i den offentliga affärsverksamheten. Den sista pusselbiten till styrelsen, Rebecca Ihd, är en person som jag respekterar högt. Hennes bakgrund, marknadskompetens och passion för vår företagsidé gör henne till en utmärkt person för styrelsen, inte minst med tanke på de höga tillväxtmålen vi har på AreaChica.”

Anton Muhrbeck

CMO - AreaChica AB

anton@muhrbeck.se

070 718 37 87